۵۰درصد قربانیان تصادفات رانندگی عابرین پیاده هستند

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان ۵۰درصد قربانیان تصادفات رانندگی عابرین پیاده هستند.

«کشواد بهروزی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: از جمله عوامل مهمی که منجر به تصادفات رانندگی می‌شود، بی‌توجهی به خط‌کشی خیابان، استفاده نکردن از پل عابر پیاده،بی‌توجهی به چراغ قرمز،   و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو است.


رئیس پلیس شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در تصادف خودرو با عابر پیاده هر دو مقصر هستند، افزود:  در تصادفات رانندگی ۵۰درصد تصادفات راننده با عابر پیاده منجر به مرگ می شود از این رو اصلاح نقاط حادثه خیز خم باید در دستور کا قرار گیرد.

 

 بهروزی با اشاره به اینکه،سرعت بیش از ۶۰کیلومتر مجاز نیست تصریح کرد: اگر رانندگان سرعت مجاز را در حین رانندگی رعایت کنند بسیاری از تصادفات کاهش پیدا می کند.


 رییس پلیس شمال استان گفت: از طرفی زیرساختهای شهری هم برای رانندگی امن، مناسب نیست و مشاغل مزاحم، سبب تشدید ترافیک و تصادف می شوند.

 

بهروزی با بیان اینکه، ۴۰درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود:  ۵۱درصد آمار تصادفات ناشی از ضربه مغزی  و مربوط به موتورسیکلت سواران است و  ۵۰درصد فوتی ها مربوط به موتور سیکلت سوارانی است که کلاه ایمنی نداشتند.

کد خبر 992406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha