راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل سیاه کوه دهلران مسدود شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت: راه‌های فرعی و غیرضروری به سمت جنگل های شهرستان مسدود شدند و این اقدام در راستای حفاظت از جنگل های منطقه صورت گرفته است.

«نصراله پارسه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: در راستای حفاظت از جنگل های شهرستان به خصوص سیاه کوه، حفظ و حراست از این جنگل‌ها در دستور کار قرار دارد و به همین منظور راه‌های فرعی و غیرضروری مسدود شدند.

 

وی گفت:بسته شدن راه‌های فرعی این فرصت را به منطقه خواهد داد تا پوشش گیاهی ازدست‌رفته را ترمیم کند لذا از طبیعت گردان نیز درخواست می‌شود مسئولانه به طبیعت سفر و از هرگونه تخریب اجتناب کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران گفت: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران به صورت شبانه روزی برای حفاظت و حراست از اراضی ملی در حال گشت زنی در منطقه است و با متخلفین عرصه های ملی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 

پارسه با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است، ابراز کرد: مردم هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.

 

وی گفت: حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران اظهار کرد: با سه نهالستان گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری ظرفیت تولید نهال در شهرستان از ۳۵۰ هزار اصله بود که امسال ودر سال جهش تولید  به یک میلیون اصله رسیده است.

کد خبر 992494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha