شهرداری‌ باید به تمام بخش ‌های مطالعات جامع ترافیکی شهر توجه نماید

ریاضی گفت: شهرداری‌ باید به تمام بخش‌های مطالعات جامع ترافیکی و حمل‌ونقل شهر توجه نماید؛ در غیر اینصورت تمرکز صرف به یک حوزه مشخص نه‌تنها کارآمد نبوده بلکه ممکن است تبدیل به یک نقطه ضعف شود و مورد انتقاد قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مسعود ریاضی» امروز(۲۲ آبان) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج‌ فارس ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب عمرانی که طی ۲ سال اخیر شکل گرفته است، اظهارکرد: پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک طبیعی است که بر مبنای بسته ‌ای منجسم پیش می‌روند و برای آنها مطالعات جامع حمل‌ونقل شکل گرفته است؛ پس به شکلی نبوده که پروژه‌ای به صورت سلیقه‌ای و برخاسته از تصمیمی ناگهانی وارد فاز اجرا شود.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در پی هر پروژه، اعم از تقاطع و پل و مسیرهای دوچرخه  مطالعات مبسوط و جامعی وجود دارد که شهرداری مکلف به اجرای نتایج آن مطالعات است، گفت: در مدت ۲۰ ماه اخیر، برابر ۶ تا ۷ سال پیش از شورای پنجم عملیات اجرایی احداث پل و تقاطع آغاز شده که برنامه زمان‌بندی آنها هم به نحوی است که در همین دوره به بهره‌برداری خواهند رسید و در اختیار شهروندان مشهدی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم با سرعت و کیفیتی که پروژه‌های مختلف را پیش می‌برد، ادبیات نوینی در حوزه ساخت و اجرا خلق کرده است؛ ادبیاتی که پیشتر سابقه نداشته است.

 

ریاضی با بیان اینکه بخش غالب پروژه‌های در دست اجرای شهرداری مشهد دارای فناوری‌های نوین هستند، تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که تاکید جدی برای بهره‌گیری از فناوری‌های روز در آن داشتیم، تقاطع چهارسطحی آزادگان بود و بسیار خرسندیم که امروز تکنولوژی و فناوری‌های جدید به عرصه ساخت و ساز شهری مشهد ورود کرده است؛ موضوع بسیار مهمی که در این شهر مسبوق به سابقه نیست و امیدواریم در ادامه نیز استمرار داشته باشد.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: شهرداری‌ باید به تمام بخش‌های مطالعات جامع ترافیکی و حمل‌ونقل شهر توجه نماید؛ در غیراینصورت تمرکز صرف به یک حوزه مشخص نه‌تنها کارآمد نبوده بلکه ممکن است تبدیل به یک نقطه ضعف شود و مورد انتقاد قرار گیرد.

 

وی بخش دیگری از صحبت‌های خود را به اقدامات خوبی که در عرصه پیاده‌مداری درحال اتفاق افتادن است، اشاره کرد گفت: در کنار بحث پیاده‌مداری، نهضت پیاده‌روسازی نیز در ادامه فعالیت شورای پنجم مورد توجه قرار خواهد گرفت که بدون شک چهره شهر را متفاوت خواهد کرد و علاوه بر ایجاد نشاط، شور عمومی را به‌همراه خواهد داشت.

 

ریاضی در ادامه از تلاش جدی شهرداری مشهد برای گسترش مسیرهای دوچرخه سخن گفت و افزود: در عرصه محیط زیست هم مطالعات جامع برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی مشهد به تصویب شورای شهر رسید؛ این مطالعات شامل اتوبوس، موتورهای برقی و ایجاد زیرساخت‌های شارژ باتری وسایل مذکور است.

 

 

کد خبر 992512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha