آزادی در جامعه غربی تحقق نمی یابد و در جامعه اسلامی متجلی می شود

زاهدزاهدانی گفت: در غرب شعار آزادی می دهند اما آزادی وجود ندارد و با سه عامل ذکر شده در می یابیم که آزادی در جامعه غربی تحقق نمی یابد و در جامعه اسلامی متجلی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید سعید زاهدزاهدانی» امروز (پنج شنبه ۲۲ آبان) در همایش بزرگداشت حکیم علامه «محمدحسین طباطبایی» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد،‌ گفت:  پیرامون اندیشه های علامه طباطبایی، باید گفت این علامه بنیان گذار نگاه اجتماعی اسلامی در معارف دینی ما در دوران معاصر است.

استاد دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در دوران معاصر تمدن مدرن با نگاه اجتماعی شکل گرفت بود و با اندیشه های فرد گرا نمی توانستیم به مبارزه با آن برویم، تاکید کرد: علامه طباطبایی کمک کرد تمدن مدرن را نقد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط برقرار کردن بین انسان ها، به این بر می گردد که دین اسلام برای جامعه یک هویت دارد و پیامبر اسلام (ص) بینانگذار این نگاه هستند، اظهار کرد:‌ در اسلام جامعه یک وجود حقیقی عینی است و علامه با این موضوع به نقد تمدن مدرن می پردازد.

زاهدزاهدانی با اشاره به اینکه سه عامل را برای ثبات و دوام جامعه اسلامی معرفی می شود که حکومت، امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت افراد خود مسئول اجرای قانون می شوند، افزود: در تمدن مدرن تنها پلیس کار این سه مورد را انجام می دهد و باعث می شود تا آزادی ها و مسائل دیگر تداخل پیدا کند.

استاد دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که در کشورهای مدرن منطق حق به منطق میل و احساس تبدیل شده و امیال مردم آزاد شده است، افزود: در غرب شعار آزادی می دهند اما آزادی وجود ندارد و با سه عامل ذکر شده در می یابیم که آزادی در جامعه غربی تحقق نمی یابد و در جامعه اسلامی متجلی می شود.

کد خبر 992557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha