یکی از ضروری ترین مباحث در نظام، بحث وحدت ، تقریب و همدلی است

محمدی، گفت: یکی از ضروری ترین مباحث در نظام، بحث وحدت، تقریب و همدلی است و بسیاری از دشمنان به دنبال بر هم زدن این وحدت و تفرقه افگنی هستند، نقش رسانه در حفظ این وحدت امری واجب است و قلم فرسایی در مبحث تقویت وحدت و تقریب مذاهب، به منزله عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،احمد محمدی جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  امروز (۲۲آبان)  در نشست خبری که در راستای تجلیل از خبرنگاران  فعال در حوزه وحدت  برگزار شد، گفت: پیش از سال ۱۳۸۹ دایره روحانیت اهل سنت برقرار بود که تنها به امورات مرتبط به روحانیت و مساجد و مدارس رسیدگی می کرد، اما از سال ۱۳۸۹ به بعد بنام دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تغییر نام داد.

 

وی با اشاره به اینکه ، طلاب از خدمات شورای برنامه ریزی و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بهره مند می شوند، افزود: معافیت های تحصیلی و تبلیغی، سرباز روحانی، بیمه تامین اجتماعی و بهره مندی از مزایای آن، کمک هزینه تحصیلی به طلاب ، دفاتر ازدواج و طلاق و کاروان های روحانیان اهل سنت  در هر شهرستان از خدمات ارایه شده به طلاب اهل سنت است.

 

جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  تصریح کرد: در حال حاضر۲۰ مدرسه علوم دینی در سطح استان دایر است که با کسب مجوز از شورای برنامه ریزی رسما به فعالیت تحصیلی و آموزشی می پردازد و نزدیک به ۶۰ نفر از روحانیان واجد شرایط تدریس نیز با کسب مجوز از شورای برنامه ریزی، به امر تدریس مشغول هستند.

 

محمدی با اشاره به برگزاری نماز جماعت و جمعه در مناطق اهل سنت ، اظهار کرد: نمازهای جمعه و جماعت در ۱۶ شهر و ۳۰۰ روستا بر مبنای فقیه حضرت امام شافعی برگزار می شود و  سپاسگزار مسئولان نظام جمهوری اسلامی هستیم که در مباحث دینی توجه خاصی به مباحث فرهنگی و دینی اهل سنت دارند.

 

وی بابیان اینکه خبرنگاران در پوشش اخبار هفته وحدت  نقش پر رنگ و مهمی داشتند، گفت: خبرنگاران در هر شرایطی در حال تلاش و فعالیت بوده و تعطیلی برایآنها معنایی ندارد، امروز اثرگذاری رسانه به حدی رسیده که همه صاحب نظران عصر کنونی را عصر ارتباطات نامیدند و این ارتباطات به حدی مردم جهان را به هم نزدیک کرده که از اصطلاح دهکده جهانی استفاده می شود.

 

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کثرت جمعیت و تجمع گروه زیادی از انسان ها در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی، پیچیدگی زندگی اجتماعی مردم، وابستگی ها، نا امنی ها، بحران ها، تحول در نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ترک سنت های قدیمی بخشی از عواملی است که روز به روز نیاز ما را به کسب آگاهی از حوادث و اتفاقات جاری زندگی را بیشتر می کند.

 

کد خبر 992606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha