لزوم همت مضاعف بانک های عامل گیلان در جذب اعتبارات اشتغالزایی

رنجکش گفت: نیاز به همت مضاعف بانک های عامل و دستگاه های مرتبط در جذب اعتبارات تا پایان سال داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « یونس رنجکش » در جلسه رسیدگی به فرصت ها و طرح های سرمایه گذاری شهرستان لنگرود که امروز (پنج شنبه، ۲۲ آبان) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: دولت با همه مشکلات در حوزه تامین منابع مالی از سال ۹۷ از  محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را در حوزه اشتغالزایی با محورهای اشتغال پایدار در مناطق روستایی، طرح فراگیر و طرح های نهادهای حمایتی در نظر گرفته است.


مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه تسهیلات اشتعالزایی، رونق و پایداری اقتصادی را به دنبال دارد، اظهار کرد: با همه تنگناها عزم جدی در دولت ایجاد شده که سال گذشته در بحث تبصره ۱۶ قانون بودجه اقدامات خوبی انجام شد.

 

وی با اشاره به سال پایانی دولت و شیوع بیماری کرونا  و افزایش قیمت ها و چالش های اقتصادی، افزود: با وجود همه این مشکلات روند به نسبت خوب است و نیاز به همت مضاعف  بانک های عامل و دستگاه های مرتبط دارد و انتظار این است که تا پایان سال اعتبارات جذب شود.


رنجکش با بیان اینکه از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون اعتبار کمیته امداد امام خمینی ( ره)  لنگرود، تا کنون حدود سه میلیارد تومان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی اعتبار بهزیستی شهرستان، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل ابلاغ و کمتر از یک میلیارد تومان جذب شده است.

 

وی ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون ۵۴ میلیارد تومان اعتبار ( اشتغال پایدار روستایی، کرونا و ....‌) به شهرستان لنگرود اختصاص یافته است که ۱۱ میلیارد تومان  درخواست تسهیلات کرونایی تقاضا شده و ۲۵۴ طرح به مبلغ ۱۸/۵ میلیارد تومان اشتغال پایدار روستایی بود‌.

 

گفتنی است، در این جلسه طرح های اشتغالزایی دستگاه های حمایتی و وضعیت پرداخت واحدهای آسیب دیده از کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

کد خبر 992625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha