برنامه های هفته کتاب در بستر فضای مجازی برگزار می شود/ فعالیت ۴۴ باب کتابخانه عمومی در ایلام

حیدری با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب در استان ایلام با توجه به شرایط شیوع کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود، گفت: تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در طول هفته کتاب از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در این استان، اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی در کتابخانه های عمومی استان ایلام برگزار می شود.

 

«سمیه حیدری» گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن، برنامه های متنوعی همزمان با گرامیداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در استان ایلام  به شکل غیرحضوری و در بستر فضای مجازی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ضرور توسعه و ترویج فعالیت های کتابخوانی و توجه اقشار مختلف مردم به فرهنگ مطالعه، تصریح کرد:  مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی، کتابداران کتابخانه های عمومی و برگزیدگان دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در روز سوم آذر و به صورت مجازی برگزار می گردد.

 

حیدری تصریح کرد: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان باغبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در روز شنبه ۲۴ آبان ماه آغاز و شرکت در برنامه ملی بزرگداشت هفته کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، آموزش مدیریت فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با مشارکت نیروی انتظامی استان برای کتابداران در فضای مجازی از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  جذب کتب اهدایی از سوی مردم فرهنگ دوست استان، اجرای مسابقه کتابخوانی در سطح فضای مجازی، برگزاری نشست های کتابخوان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری محافل ادبی و کتابخوانی در شبکه های اجتماعی از دیگر برنامه های گرامیداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب  در استان است.

 

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا علی رغم اینکه فرصتی را برای مطالعه و کتابخوانی در خانه با توجه به قرنطینه و محدودیت های اعمال شده به وجود آورده است، اما تلاش می شود که از طریق فضای مجازی، فعالیت های کتابخوانی با مشارکت اعضای کتابخانه های عمومی در سطح استان تداوم یابد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۴ باب کتابخانه عمومی، ۷  باب کتابخانه مشارکتی و ۱۴ باب کتابخانه روستایی در سطح استان وجود دارد، گفت: کتابخانه های مشارکتی با  همکاری و مشارکت نهادهای هلال احمر، سازمان زندان های استان، آب و فاضلاب و نیروی هوایی اداره و فعالیت می کنند.

 

حیدری با بیان اینکه  در حال حاضر ۲۴ هزار و  ۶۴۷ نفر عضو کتابخانه های عمومی  استان هستند،  خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار نفر زن و ۱۰ هزار نفر مرد بوده که  بیشترین رده سنی مخاطبان در کتابخانه های عمومی استان بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن هستند و ۹ هزار و ۶۷۵ نفر از اعضای کتابخانه های عمومی استان در این رده سنی قرار دارند.

کد خبر 992692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha