ضرورت تعریف زنجیره خدمات اجتماعی در کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان

کوهی رستمی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید بستری برای آموزش‌های مختلف و پایگاهی برای ارائه خدمات مختلف اجتماعی شوند به همین منظور نیازمند یک زنجیره خدمات اجتماعی برای کتابخانه‌های عمومی در کشور و خوزستان هستیم.

«منصور کوهی رستمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به میزبانی خوزستان اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی کارکردهای اجتماعی جدید برای کتابخانه‌های عمومی ۲۵ و ۲۶ آذرماه همزمان با هفته پژوهش به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی افزود: ظهور شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد تغییر و تحولات گسترده در جامعه شده و کتابخانه‌های عمومی هم از این تغییر مصون نمانده‌اند.

 

وی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در جذب نوجوانان و کودکان به سوی جامعه تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی باید بستری برای آموزش‌های مختلف و پایگاهی برای ارائه خدمات مختلف اجتماعی شوند، به همین منظور نیازمند یک زنجیره خدمات اجتماعی برای کتابخانه‌های عمومی در کشور و خوزستان هستیم تا کارکردهای اجتماعی جدید به معنای واقعی محقق شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران اضافه کرد: بسیاری از هزینه هایی که در بیرون صورت می‌گیرد با همفکری و همکاری و هماهنگی می‌تواند در کتابخانه‌ها انجام شود که تأثیرگذاری بیشتری دارد، برای مثال در حوزه سلامت و بهداشت می‌توان کلاس‌هایی را برای اقشار مختلف جامعه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در محیط کتابخانه‌ها برگزار کرد.

 

وی یاد آور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اروپا تغییر و تحول از فرهنگ شروع شد و کتابخانه‌های عمومی مدت‌هاست که تغییر کرده‌اند و کارکردهای اجتماعی جدیدی برای آنها تعریف شده است.

 

گفتنی است، در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی ۸۴ مقاله به دبیرخانه این همایش واصل و ۳۱ مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده است.

 

کد خبر 992700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha