آلمان ۱۲ نفر را به توطئه برای کشتار مسلمانان در مساجد متهم کرد

مقامات آلمانی ۱۲ نفر به توطئه برای حمله به مساجد و کشتار مسلمانان متهم کرد که همه ۱۲ مظنون آلمانی بوده و ۱۱ نفر از آنها در بازداشت پلیس هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دارالخلیج»، مقامات آلمانی گفتند: دستگاه قضایی این کشور 12 نفر را به توطئه برای انجام حملات مسلحانه به مساجد و به قصد کشتن یا آسیب رساندن هر چه بیشتر به مسلمانان، متهم کرده است.

 

نمایندگان دادستانی در بیانیه ای اعلام کردند: هدف این افراد حمله به مساجد، قتل و زخمی کردن تعداد زیادی مسلمان بوده است و همچنین آنان با این کار قصد داشتند «جنگ داخلی» در کشور راه بیندازند.

پایگاه خبری « ایندیپندنت» در این باره اعلام کرد: دادستان‌ه ای آلمانی می ‌گویند این افراد به طور پیوسته با هم دیدار می ‌کردند و همگی، غیر از یک نفر، وعده کمک مالی برای تامین هزینه ۵۰ هزار یورویی خرید سلاح ‌های مورد نیاز را داده بودند.

 

بنا بر اعلام دادستانی شهر اشتوتگارت در جنوب شرق آلمان، همه ۱۲ مظنون آلمانی بوده و ۱۱ نفر از آنها در بازداشت پلیس هستند. یک نفر دیگر فراری است و ماموران امنیتی به دنبال او هستند.

 

یکی از مظنون‌ ها در بازداشت پلیس جان خود را از دست داده است. جزئیات مربوط به مرگ او هنوز اعلام نشده است.

 

آلمان در سال‌های اخیر شاهد حملات گروه‌های راست گرای افراطی علیه اقلیت‌ ها و کسانی که از آنها حمایت می ‌کنند، بوده است.

 

دو سال پیش اعضای یک گروه زیرزمینی به جرم قتل ترک‌های ساکن آلمان محاکمه شدند. سال گذشته نیز یک گروه افراطی دیگر به کنیسه‌ای در شرق کشور حمله کردند و دو عابر را به کشتن دادند.

کد خبر 992789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha