احداث ۲۳۶ کلاس درس توسط خیران در استان قزوین

جوانبخت گفت: امسال خیران ۲۳۶ کلاس درس را تعهد کرده اند که تا پایان سال و یا شهریور ۱۴۰۰ این مدارس به بهره برداری خواهد رسید.

«عسکرعلی جوانبخت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: بیش از ۳۰۰ نفر خیر در سطح استان قزوین در امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی مشارکت دارند که با کمک این خیران پروژه های آموزشی را اجرا کرده ایم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین ادامه داد: هر ساله خیران تعهداتی را برای کمک به امر مدرسه سازی دارند که در بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه ساز، ۲۵ میلیارد تعهد شده بود که این رقم محقق شد و امسال هم هدفگذاری ۳۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۴ میلیارد تومان تحقق یافته است.

 

وی عنوان کرد: هر ساله اردیبهشت ماه جشنواره خیران مدرسه ساز برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به برگزاری این جشنواره نشدیم که پویش آجر به آجر را جایگزین این جشنواره کردیم که همه در این طرح می توانند خیر مدرسه ساز شوند.

 

جوانبخت اعلام کرد: در این پویش مردم خیر می توانند به هر اندازه ای که در توان دارند حتی به انداز یک آجر در مدرسه سازی سهیم شوند؛ کار خیر معامله با خداست و شرکت در این امر خیر هم باقیات و صالحات است.

 

وی تأکید کرد: در پویش محرمی در طرح آجر به آجر شماره حسابی را اعلام کردیم که مردم خیر ۲۱۰ میلیون تومان کمک کردند که این کمک برای پروژه ای بود که ما معرفی کرده بودیم نظیر پروژه فضای آموزشی در روستای شنازند که طی ۲ هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می کنیم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خاطر نشان کرد: به تازگی هم خیری ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در پونک مشارکت کردند و در تبلیغات خوبی که در پویش آجر به آجر داشتیم مردم کمک های خوبی داشتند.

 

وی اظهار کرد: مشارکت خیران در روستاها ۳۰ درصد و در شهر ۵۰ درصد است، سال گذشته ۳۵ خیر در احداث فضاهای آموزشی مشارکت داشتند و در سال جاری ۴۴ خیر در مدرسه سازی مشارکت کردند که از این۴۴ پروژه، ۳۳ پروژه مربوط به مناطق روستایی بوده و ۱۱ مدرسه در شهرهای استان قزوین است.

 

جوانبخت تصریح کرد: امسال خیران ۲۳۶ کلاس درس را تعهد کرده اند که تا پایان سال و یا شهریور ۱۴۰۰ این مدارس به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی یادآور شد: مردم باید در احداث فضاهای آموزشی کمک کنند، مهم است بتوانیم این فرهنگ را در اقشار مختلف و دانش آموزان نهادینه کنیم و ما باید بتوانیم دغدغه مدرسه سازی و مشارکت پذیری را در جامعه افزایش دهیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در پایان با اشاره به نحوه مشارکت مردم در پویش آجر به آجر یادآور شد: مردم خیر و نیکوکار می توانند از طریق شماره حساب بانک ملت ۳۳۳۳۱۴۴۱۱۷ و شماره‌ حساب بانک ملی ۰۱۴۴۱۱۴۴۱۱۰۰۳ کمک های خود را داشته باشند.

 

کد خبر 992840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha