شبکه جوانان رضوی ملایر اولین تشکل مردمی  برای مقابله  با کرونا

حیدری ثابت گفت: شبکه جوانان رضوی ملایر اولین تشکل مردمی بود که قبل از سایر مجموعه ها و دستگاه ها و سازمان های مردمی با اعلام آمادگی وارد میدان شد که افتخاری بزرگ برای این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار شبستان از  ملایر با گذشت هشت ماه از شیوع کرونا تا کنون اقدامات زیادی توسط نهادها، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل ها مردمی و گروه‌های جهادی در سطح کشور انجام شده که در نوع خود بی نظیر و قابل تقدیر است.

شبکه جوانان رضوی ملایر نیز به عنوان اولین تشکل  مردمی در خط مقدم مقابله  با کرونا در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا وارد میدان شد و  قبل از هر گروه و تشکلی آمادگی خود را  برای مقابله با کرونا در کنار کادر درمان اعلام کرد.

«حسام‌الدین حیدری‌ثابت» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان  با اشاره به شکل گیری  مجموعه جوانان رضوی در کشور  گفت:  شبکه جوانان رضوی به عنوان زیر مجموعه موسسه جوانان آستان قدس رضوی است و تشکیل و تدوین راه آن از زمان  آیت الله رئیسی بود و به شکل رسمی در ملایر از سال ۹۷ فعالیت خود را شروع کرد.

مسئول شبکه جوانان رضوی ملایر با بیان اینکه فعالیت های این شبکه به صورت غیررسمی با عنوان« زیر سایه خورشید » از سال ۹۰ بوده گفت:در آن موقع فعالیت ها فقط برگزاری برنامه های جشن های زیر سایه خورشید و همچنین  استقبال از پرچم خدام امام رضا(ع) در شهرها و  کشورهای مختلف اسلامی بود اما امروز  مسئولیتها با معاونت جوانان آستان قدس  است و فعالیت های گسترده‌ای را در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه  نگاه ویژه آیت الله رئیسی به جوانان و استفاده از توان جوانان در عرصه‌های مختلف از اهداف تشکیل شبکه جوانان رضوی بوده افزود: در واقع هدف اصلی کمک و در کنار سایر مجموعه ها بودن است  و در واقع این شبکه بتواند به عنوان  یک محرک سایر مجموعه ها را به میدان بیاورد.

وی  با بیان فعالیت شبکه جوانان رضوی ملایر نیز در سالهای قبل  تکریم خادمان امام  رضا (ع) و استقبال از پرچم بود افزود:  اولین برنامه شبکه جوانان رضوی ملایر به صورت رسمی در سال ۹۷ در گلزار شهدا با انجام دو بار ختم قرآن انجام شد.


حیدری ثابت برگزاری همایش مدافعان حرم  با مهیمانی پیکر مطهر یک شهید گمنام در برنامه،  کمک ده میلیون تومانی کالا و مواد غذایی برای سیل زدگان استان لرستان ، اعزام گروه جهادی طلاب به منطقه پل دختر  ، کمک ها  نذورات و مردمی ایستگاه های صلواتی و افطاری ساده به  تعداد یک هزار نفر ، تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند ، کمک به ساخت پروژه های عمرانی و مسکن  برای محرومین در مناطق محروم در کنار  بسیج و اردوهای جهادی،   برگزاری برنامه ها در  مناسبت ها و.... از برنامه های شبکه جوانان رضوی ملایر در دو سال گذشته دانست.

طرح اردویی  هفت روز در بهشت  برای دانش آموزان نخبه

وی با بیان اینکه یکی از طرح ها و برنامه های ما در دو سال گذشته اجرای طرح «هفت روز در بهشت »بوده است گفت: در این طرح دانش آموزان نخبه  مدارس عادی با معدل  18 و دانش آموزان مدارس تیز هوشان  با معدل 19 جذب شده که به صورت رایگان با همه امکانات به مدت هفت روز اردوی زیارتی مشهد میهمان آستان قدس رضوی بودند و کلاسهای معرفتی را نیز در این اردو می‌گذرانند که در سال تحصیلی 97-98 80 دانش آموز ملایری از این طرح بهره مند شدند و انشالله بعد از کرونا این طرح سال های آینده نیز انجام می‌شود.

وی همچنین  برگزاری مشاوره های حقوقی رایگان، مشاورهای آموزشی،  مشاوره ازدواج  ، مشاوره تحصیلی و ... را از دیگر فعالیتهای این مجموعه طی  دو سال گذشته دانست.

حیدی ثابت با اشاره به اینکه اعضای  مجموعه از دانش آموزان و  جوانان و خادمیاران رضوی هستند و همکاری دارند تصریح کرد: فعالیت های ما در سراسرشهرستان است و جای خاصی نداریم ;I در شهرستان خادمان افتخاری را می‌کنیم  و در حال حاضر نیز افرادی  که به صورت خادم افتخاری با مجموعه همکاری دارند  تعهد 24 ساعته در ماه را در این مجموعه برای همکاری دارند.

 

شبکه جوانان رضوی ملایر اولین تشکل مردمی در مقابله با کرونا

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شبکه جوانان رضوی ملایر از زمان شیوع کرونا تا کنون افزود:شبکه جوانان رضوی ملایر اولین تشکل مردمی بود که قبل از سایر مجموعه ها و دستگاه ها و سازمان های مردمی با اعلام آمادگی  وارد میدان شد که این یک نقطه عطف و افتخاری بزرگ برای این مجموعه است.

مسئول شبکه جوانان رضوی ملایرحضور در مراکز درمانی به پاس زحمات کادر درمان  و تقدیم بسته های تبریکی امام رضایی(ع) به کادر درمان در همان روزهای ابتدای شیوع کرونا را اقدامات  این مجموعه برشمرد.

وی با بیان اینکه بعد از این هیات های مذهبی نیز پای کار آمدند و هیات مشتقان مهدی ملایر به عنوان یکی از هیات های فعال  با عنوان «پویش کنارتم همشهری» را اجرا کرد گفت: در این زمینه  فعالیتهای ارزشمندی از جمله توزیع ماسک، ضد عفونی معابر ، مواد ضد عفونی کننده و.. در سطح گسترده در  ملایر  توسط هیات ها انجام شد

وی با بیان اینکه در دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) نیز امسال  برنامه استقبال از خدام رضی انجام شد گفت:ادای احترام به مقام شهدا، دیدار با امام جمعه، دیدار با فرماندار و فرمانده سپاه، سرکشی از خانواده معظم شهدا، دیدار با خانواده اهداکنندگان عضو و تجلیل از کادر درمان و نظام سلامت و دیدار با خانواده مدافع سلامت مرحوم محمود افشاری و تجلیل از خانواده ایشان از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در ملایر بود.

 

تقدیر از سپزپوشان امنیت کشور

وی تقدیر از فرمانده و مسئولین انتظامی ملایر در هفته نیروی انتظامی و اهدای نشان «خادم نظم و امنیت کشور امام رضا » به ایشان ، همکاری با نیروی انتظامی ملایر با اعزام یک تیم درمانی در مناطق محروم شهر ملایر با ویزیت 70 بیمار نیازمند  به صورت رایگان در هفته انتظامی، راه اندازی  «پویش دشمنت شرمنده آقا»  با اقدام از سوی کادر درمانی و پرستاران بیمارستان‌های درگیر کرونا در ملایر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «بعضی افراد حتی کار ساده‌ای مثل ماسک زدن را انجام نمی‌دهند که من واقعاً از آن پرستاری که فداکارانه در حال ارائه خدمت است خجالت می‌کشم.»  را از جمله فعالیتهای دیگر این مجموعه برشمرد.

حیدری ثابت در ادامه با اشاره به اینکه چشم انداز شبکه جوانان آستان قدس رضوی اجرای برنامه های تربیتی در سراسر کشور است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری  برنامه‌های خوبی را در آینده خواهیم داشت.

وی  با بیان اینکه شبکه جوانان رضوی در استان همدان در شهرستانهای  مختلف استان شعبه دارد گفت: خوشبختانه  برنامه های  این مجموعه در شهرستان ملایر تا کنون نسبت به سایر شهرستانها پیشرو بوده  که موفقیتهای ما  به یاری و مدد ثامن الجج در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه انجام شده است

کد خبر 992857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha