کتاب وارد سبد فرهگی خانواده ها شود

حجت الاسلام صباحی کتاب را مادر همه تمدن ها و از ابزار کمال بشری دانست و گفت: باید کتاب را همانند کارهای روزانه وارد زندگی خود کنیم و مانند بسیاری از امور این مسئله به‌صورت فرهنگ در همه دنیا منتشر شود.

حجت الاسلام « عباس صباحی » امروز(شنبه، ۲۴ آبان ) در گفتگو با خبرنگار شبستان شیرین کردن ذائقه کتابخوانی به کام مردم را در گرو همگانی کردن کتابخوانی عنوان کرد و اظهارداشت: امروزه کتاب و کتابخوانی از ابزار کمال بشری تلقی می‌شوند لذا بحث کتاب و کتابخوانی و نویسندگی از نظر فرهنگ دینی و اسلامی جایگاه بسیار رفیع و بالایی دارد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بندرانزلی یادآور شد: با توجه به پیشرفت انسان در همه زمینه‌ها به‌خصوص در علم و تکنولوژی روز هنوز بشر در گهواره طفولیت دانش قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کتاب وارد سبد فرهگی خانواده ها شود متذکر شد: مسئله کتاب و کتابخوانی با توجه به این دیدگاه یک فریضه الهی است و به فرمایش مقام رهبری باید کتاب را همانند کارهای روزانه وارد زندگی خود کنیم و مانند بسیاری از امور این مسئله به‌صورت فرهنگ در همه دنیا منتشر شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید به‌دنبال کتابخوانی و کشف استعداد نویسندگی در بین مردم باشیم، افزود: مساجد و امامان جماعت برای آشتی دادن آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان با کتاب نقش بسیار موثری دارند.

 

صباحی تصریح کرد: در سال های گذشته اعتباراتی داشتیم که جهت برگزاری برنامه‌ها و مسابقات کتابخوانی برای مساجد، روحانیون و ائمه جماعات در سطح شهرستان به‌طور سالانه کتابهای منتشر شده مورد نیاز این قشر را به مساجد اهدا می کردیم.

 

وی تاکید کرد: اکنون مساجد، ائمه جماعت و به‌ویژه روحانیون طرح هجرت، کتابخانه‌هایی را برای استفاده مردم، نوجوانان و جوانان ایجاد کرده اند.

 

صباحی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ نیز اقدام به برگزاری چندین دوره مسابقات کتابخوانی در سطح شهرستان کردیم و مسابقات کتابخوانی نماز ویژه همکاران نیز در سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر استان برگزار شد. 

کد خبر 992859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha