همکاری مسجد و کلیسا برای برگزاری هفته میان ادیانی در «اکلز» انگلیس

مسجد و کلیسای «اکلز» واقع در «منچستر بزرگ» بریتانیا مراسم هفته میان ادیانی را برای افزایش فهم و درک از یکدیگر برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « mancunianmatters»، مسجد و کلیسای «اکلز» واقع در «منچستر بزرگ» بریتانیا مراسم هفته میان ادیانی را برای افزایش فهم و درک از یکدیگر برگزار می کنند.

 

این برنامه بخشی از طرح ملی در سراسر بریتانیا با هدف ایجاد یک کانال ارتباطی بین مسیحیان و مسلمانان به منظور ایجاد درک بهتر از عقاید و مناسک یکدیگر است.

 

این طرح توسط شورای مسلمانان انگلیس راه اندازی شده و توسط پروژه مشابهی که توسط انجمن مشترک مسلمانان -مسیحیان  پشتیبانی می شود.

 

«طاهر محمد»،یکی از داوطلبان در مسجد «اکلز» است که با جامعه مسیحیان برای برگزاری این برنامه همکاری می کند.

 

به گفته محمد اجرای این برنامه برای این برای این است که گروه های جامعه یکدیگر را بشناسند و به زدودن هرگونه باور غلط از یکدیگر کمک کنند.

 

طاهر محمد پیش از این نیز برنامه هایی مانند «با همسایه مسلمانت دیدار کن» را در «سالفورد» ترتیب داده بود.

 

وی در این باره گفت: همه تلاش من این است که فضای این مراسم را اجتماعی کنم و با سرو قهوه و چای صمیمیت را میان شرکت کنندگان افزایش دهم.

 

«روت واتسون» در کلیسای « United Reformed» نیز داوطلب جامعه مسیحیان از کلیسای اکلز برای برگزاری این برنامه است.

 

واتسون در این باره می گوید: صرفا به خاطر اینکه از ادیان مختلف هستیم به معنای آن نیست که با هم تفاوت داریم و نمی توانیم برای افزایش آگاهی از یکدیگر با هم صحیت کنیم.

کد خبر 992873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha