بیش از ۵۱۰ برنامه فرهنگی هفته کتاب در استان سمنان اجرا می شود

دهقانلو از اجرای بیش از ۵۱۰ برنامه فرهنگی در بستر فضای مجازی به مناسبت هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابدار و کتاب‌خوانی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« سعید دهقانلو» همزمان با اولین روز از هفته کتاب در جمع خبرنگاران گفت : در راستای  جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی هفته کتاب  در سال جاری در بستر فضای مجازی برای مخاطبان برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ، برگزاری کارگاه قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوان، رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب، مسابقه نقاشی، چالش اولین خاطره حضور در کتابخانه و کارگاه مادران قصه‌گو در بستر فضای مجازی را از جمله برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب در استان سمنان برشمرد.

 

دهقانلو، هدف از برگزاری هفته کتاب را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه و به ویژه نسل جوان بیان کرد و گفت: برنامه های هفته کتاب نیز با همین هدف برنامه ریزی شده و در شهرستان های مختلف استان سمنان اجرا می شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۷۱ کتابخانه عمومی استان سمنان مشغول ارائه خدمات به ۶۰ هزار و ۵۶۱ نفر هستند، بیان داشت: یک‌میلیون ۱۱۰ هزار و ۹۸۶ نسخه کتاب در کتاب خانه‌های عمومی استان سمنان وجود دارد.

 

وی هفته کتاب فرصتی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است تأکید کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در زمره محوری‌ترین اهداف برنامه‌های این هفته در استان سمنان است.

 

کد خبر 992876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha