گلستان شدن آتش

اگر قرار باشد دینی زندگی انسان را میان فتنه‌های آتشین دنیای فانی گلستان کند دین‌داری، ولایت‌مداری و اهل بیت محوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، جهان هستی هر روز بر مداری استوار است و با آن به حیات خود ادامه می‌دهد؛ محال است موجودی از ممکنات بدون مداری یا رکنی باشد و اما زندگی ما هم مداری دارد و آن دین است.

 

اگر دین از زندگی هر انسانی برداشته شود زندگی انسانی به زندگی حیوانی تبدیل می‌شود، بخاطر همین است که نود درصد انسان‌ها دین دارند، حال شاید این دین صحیح یا حق نباشد اما انسان این را فهمیده که دین و دینداری‌ مدار زندگی اوست اما اسلام ناب محمدی، دینی است که مدار زندگی هر انسانی است که دنبال زندگی باکمال و لذت است؛ همان دینی که حضرت باری تعالی در قرآن کریم فرمودند: که غیر از اسلام دینی پذیرفته نمی‌شود، یعنی غیر از اسلام دینی دیگر رکن زندگی پیدا نمی‌شود که انسان را به خوشبختی برساند.

 

اما خود اسلام هم رکنی دارد طبق حدیث نبوی و آن این است: برای هرچیزی رکنی است و رکن اسلام محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

 

زندگی که الان در جامعه وجود دارد یعنی آخرالزمان؛ همان آخر الزمانی که پیامبر(ص)فرمودند: دین‌داری در آن یعنی نگه داشتن آتش در دست.

 

اگر حدیث را با دقت نظر نگاه کنیم این می‌شود یا در آخر الزمان کسی دین دار نمی شود چون می سوزد و آدمی تحمل آتش گرفتن را ندارد و یا تحمل می‌کند و به پای دینداری خود می سوزد.

 

حال سوال این است: آیا دینی که انسان را به کمال می‌رساند می‌سوزاند؟

 

اما جواب: این دین نیست که می‌سوزاند این خاصیت دنیای فانی است که می‌سوزاند اما اگر کسی دیندار بود در آتش است آتشی که گلستان می‌شود مثل آتشی که برای ابراهیم خلیل الرحمان گلستان شد و درون آتش بود اما گلستان شد.

 

لازم است گفته شود که اگر قرار باشد دینی زندگی انسان را میان فتنه‌های آتشین دنیای فانی گلستان کند دین‌داری با ولایت‌مداری و اهل بیت محوری است. حتی اگر انسان درون آتش باشد.

 

شما جامعه کوفی زمان امام حسین علیه السلام را نگاه کنید؛ دین داشتن، مسلمان بودن اما این دین آنها را نجات نداد چون دین آنها مدار نداشت، رکن نداشت. اما در آن غوغا و هیاهوی جنگ تنها حر از آتش به گلستان نجات پیدا کرد چون به دین خود رکن داد.

 

در جامعه کنونی اگر جامعه دینی ما قرار باشد در آتش فتنه آمریکا و دشمنان سالم بماند؛ لازم است تا با سرعت خودمان را برای فرج امام زمان از نظر معنوی بالا ببریم. و این عمل تنها راه نجات است زیرا پیامبر فرمودند: افضل عمل انتظار فرج است یعنی بالاترین عملی که انسان را نجات دهد انتظار فرج است.

 

اسلام هر لحظه‌ای یعنی امام زمان آن لحظه و در جامعه امروزی یعنی حجت بن الحسن علیهما السلام و در این روزگار هرچه انسان به امام زمان نزدیک شود درصد خوشبختی او بالاتر می‌رود.

 

باید بدانیم که دعا برای امام زمان مسیر را به گلستان تغییر می‌دهد امام خمینی فرمودند دعای عهد سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد مانند زمان دفاع مقدس که با شعار یا صاحب الزمان در مقابل دنیا ایستادن و آنها را شکست دادند.

کد خبر 992897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha