افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری تا پایان سال/ اجرای ۱۳ برنامه در هفته کتاب

احسانی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری مریانج به عنوان چهارمین مجتمع در استان همدان تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمدرضا احسانی» ضمن تبریک هفته کتاب،‌  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 13 برنامه محوری در استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، عضویت رایگان در کتابخانه های استان، برگزاری مسابقات نقاشی کتاب، برگزاری نشست کتابخوان، نشست تخصصی آسیب شناسی حوزه کتاب، برگزاری مراسم تقدیر از جشن کتاب و مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی رضوی از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: همچنین به مناسبت این هفته در کتاب فروشی های همدان، ملایر و نهاوند برای مراجعه کنندگان تخفیف 20 درصدی شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به ارائه برنامه هایی فرهنگی و هنری در شش ماهه دوم سال جاری،‌تصریح کرد: جشنواره صنعت چاپ، برگزاری برنامه های هفته کتاب،‌ جشنواره نمایش نامه خوانی در شهرستان رزن در دی ماه، رونمایی از کتابت استاد مرتضی شعبانی، برگزاری آموزش های قرآنی، جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع نماز در شهرستان کبودراهنگ در بهمن ماه، جشنواره سوگواری آوا و نغمه ها شهرستان اسدآّباد در بهمن ماه، اهدای جایزه ادبی استان ها در شهرستان بهار، راه اندازی پویش فضای مجازی با مرکزیت همدان در بحث تولید محتوا، برگزاری جشنواره فیلم و آئین تقدیر از فعالان سینما در شهرستان نهاوند در اسفندماه ، برگزاری جشنواره مد و لباس به صورت منطقه ای از اهم برنامه هایی شش ماهه دوم سال جاری است.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش تیم رسانه ای در این راستا است که مخاطب بیشتری را پوشش دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر بانک اطلاعات اصحاب فرهنگ و هنر هستیم که به شکل کامل در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر انجام می شود.

 

احسانی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است به دنبال آن هستیم که بخشی از اعتبارات این جشنواره صرف تجهیز سالن های فرهنگی و هنری استان کنیم.

 

به دنبال حمایت های مالی برای همکاران و اصحاب فرهنگ و هنر هستیم در ارائه تسهیلات بخش سامانه کارا در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قراردادیمو تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد و صندوق کارآفرینی امید را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه حمایت های برای اصحاب فرهنگ و هنر از جمله صندوق اعتباری هنر و وزارتخانه در حال انجام است، ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر باید در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کنند چرا که ارائه تسهیلات به این قشر از جامعه از طریق هنرکارت انجام می شود به طوری که بخشی از بیمه سه ماهه نخست سال تا ابتدای مهرماه سال جاری هزینه ها عودت داده شده است وکمک هزینه بیماری کرونا از طریق هنرکارت به حساب این افراد واریز خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: همچنین برای 350 نفر از فعالان رسانه ای کمک بلاعوض کرونایی داشتیم و برای سایر اصحاب فرهنگ و هنر بخش حمایتی و تسهیلاتی در سامانه کارا داشتیم که به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: 160 بسته حمایتی در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفت وبه دنبال آن هستیم که از طریق صندوق کارآفرینی امید به اشخاص حقوقی و حقیقی تسهیلاتی قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان های تابعه استان همدان گفت: از ابتدای شروع کار در سال 99 به عنوان یک منشور و بخش نامه به تمام مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها ابلاغ شده است که شهرستان 10 گانه استان هر طرحی داشته باشند باید با رعایت پروتکل های بهداشتی با مجوز ستاد مقابله با کرونا برگزار شود.

 

وی عنوان کرد:در سال گذشته 245 عنوان کتاب انتشار یافته است که نسبت به شرایط موجود محدودیت های مالی و گرانی کاغذ و سایر نیازهای چاپ آمار خوبی است و این در حالیست که کتاب های صوتی و الکترونیکی باعث تحت شعاع قرار گرفتن چاپ کتاب به صورت فیزیکی شده است.

 

وی گفت: مجتمع شهید مظاهری مریانج از سال 97 با پیشرفت 90 درصدی به نهادهای کتابخانه واگذار شده است و اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال گذشته بخش کتابخانه به افتتاح رسیده و 2 میلیارد تومان تخصیص اعتبارات داشتیم و تا پایان سال مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری به عنوان چهارمین مجتمع فرهنگی و هنری افتتاح خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی، ابن سینا و شهید سلیمانی نیز ازدیگر مجتمع های استان هستند که افراد می توانند از زیرساخت های فرهنگی برای تولید نرم افزار و فرهنگی استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 992939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha