طرح «هر کارمند یک فرزند معنوی» در خوزستان اجرا می‌شود

طرح «هر کارمند یک فرزند معنوی» با هدف حمایت از فرزندان ایتام و محسنین با مشارکت کارکنان دستگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در استان خوزستان اجرا می‌شود.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین بسیج ادارات و کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در راستای افزایش همکاری‌های مشترک جهت تحقق مطلوب‌تر منویات مقام معظم رهبری در کمک مومنانه به نیازمندان با محوریت فرزندان ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت ادارات کمیته امداد استان منعقد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه فراهم کردن حمایت از فرزندان ایتام و محسنین از طریق جذب حداکثری حامی جهت حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین و تلاش در جهت تبیین اهداف متعالی بسیج و هدایت و ترغیب فرزندان ایتام به عضویت در بسیج محلات امری مهم است. 

 

وی هدف از اجرای این طرح را تلاش در جهت بهبود شاخص عدالت اجتماعی، ایجاد روحیه تعاون و همدلی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری، حمایت از ایتام نخبه و مستعد، آشنایی بیشتر جامعه بسیجیان با نیازها، مسائل و مشکلات نیازمندان و آشنایی بیشتر جامعه مددجویان با فرهنگ مقاومت و بسیج است.

 

شیبه با بیان اینکه طرح اكرام «هر کارمند یک فرزند معنوی» برنامه‌ای انسان‌دوستانه است كه برای ياری و حمايت كودكان بی‌‍سرپرست طراحی به اجرا درآمده است اضافه کرد: بر اساس اين طرح هر فرد حقيقی يا حقوقی كفالت مادی و معنوی يک يا چند نفر از ايتام واجد شرايط، فرزندان یتیم بی‌سرپرست دختر تا زمان ازدواج و پسر زیر 18 سال مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیر که آمادگی خود را جهت رسیدگی و معاضدت ایتام اعلام کرده‌اند، قرار می‌گیرند.

 

وی یاد آور شد: در این طرح بسیج ادارات استان خوزستان متعهد شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف سازمان‌ها، دستگاه‌ها، صنایع و شرکت‌ها در جهت توسعه طرح ارزشمند اکرام ایتام در جذب حداکثری حامی جدید اقدام و در حمایت حقوقی ایتام از طریق ادارات استان اهتمام ورزد.

 

کد خبر 992971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha