بدقولی پیمانکار، ساخت بازار تخصصی زعفران سرایان را به تاخیر انداخت

عمل نکردن پیمانکار به تعهداتش، مانع از تحقق قول شهردار جوان سرایان در احداث بازار تخصصی زعفران در سال جاری شد و این پروژه ی مهم را با تاخیر یک ساله مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، با توجه به عملی نشدن تعهدات پیمانکار، ساخت بازار تخصصی زعفران سرایان و مشکلات به وجود آمده در بازار خرید و فروش گُل زعفران، در جلسه ستاد کرونای شهرستان سرایان که با حضور «رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند» برگزار شد، مصوبه انتقال این بازار به روز بازار شهر سرایان تا زمان بهره برداری از پروژه بازار تخصصی زعفران مورد تصویب قرار گرفت.


 

«رضا مطلبی پور» شهردار سرایان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی احداث بازار تخصصی زعفران سرایان به خبرنگار شبستان گفت: این پروژه در تعهد با پیمانکار قرار بود در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد اما متاسفانه با عمل نکردن پیمانکار به تعهداتش عملا پروژه با یک سال تاخیر مواجه شد.

 


وی افزود: در حال حاضر قرارداد پیمانکار قبلی فسخ و ضمانت نامه وی ضبط شده است و به دنبال عقد قرارداد با پیمانکار جدید جهت تکمیل پروژه هستیم.

 


شهردار سرایان با بیان ویژگی‌های بازار تخصصی زعفران سرایان گفت: این بازار برای عرضه و خرید و فروش زعفران و ساماندهی فعالیت‌های متمرکز در این حوزه طراحی و در اختیار این صنف قرار خواهد گرفت و  تلاش می شود سال آینده این مرکز به بهره برداری برسد.

 


به گفته وی، بازار تخصصی زعفران در ورودی شهر سرایان احداث می شود و نقش موثری در  رونق و زیبایی مبلمان جنوب شهر سرایان دارد.

 


مطلبی پور ادامه داد: بازار تخصصی زعفران به صورت سنتی و رواق رواق؛ همانند بازار شهر طبس طراحی و اجرا می شود.

 


وی اضافه کرد: فروش گُل زعفران در پیاده رو و رواق ها طراحی شده و خرید و فروش زعفران در مغازه ها عرضه خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه این بازار فقط به صنف زعفران اختصاص خواهد گرفت و دیگر اصناف شامل تعمیرگاه و کارواش در این مکان  اجازه فعالیت نخواهد داشت، تصریح کرد: رواق های احداثی در این بازار تا بلوار منتهی به بیمارستان ادامه خواهد داشت که سیمای مطلوبی را در ورودی شهر سرایان ایجاد خواهد کرد.

 

شهردار سرایان هدف از احداث این بازار را ساماندهی فعالیت های عرضه و فروش زعفران و انسجام در این حوزه برشمرد و با بیان اینکه شهرستان سرایان دومین قطب تولید زعفران در استان است و زعفران این دیار مرغوب ترین نوع از حیث طعم و رنگ را داراست؛ احداث این بازار را ضروری و در شأن و جایگاه طلای سرخ عنوان کرد.

 

 

وی متذکر شد: سالانه بالغ بر 12 تُن زعفران خشک در شهرستان سرایان به عنوان دومین تولید کننده زعفران استان تولید می شود.

 

 

 

کد خبر 992973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha