طرح ملی «ایران قوی» در اندیشه ایجاد فضای رقابت سالم برای بچه های مسجد است

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه با ایجاد سامانه بچه های مسجد فضای رقابت فعالان مسجدی شهری با روستایی فراهم شده، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت فعالیت در طرح ملی «ایران قوی» علاوه بر دیده شدن، زمینه ساز ارتقای حوزه فرهنگ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(24آبان) در دیدار با حجت الاسلام «سید مهدی هدایتی»امام جمعه شهرستان تنکابن به فعالیت 98کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان تنکابن اشاره کرد و گفت: 27کانون از این تعداد در مساجد شهری و 71کانون در مساجد روستایی این شهرستان در حوزه های دینی، فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی، آموزشی و... به اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان خدمت رسانی می کنند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به پیشینه فعالیت شایسته تقدیر حجت الاسلام هدایتی به عنوان امام جماعت مسجد جامع تنکابن اشاره کرد و افزود: ردپای خدمات دینی و فرهنگی حضرتعالی از میان دشت تا نشتارود ملموس و مشهود است.

 

وی به محبوبیت حضرتعالی و نفوذ کلام امام جمعه تنکابن در منطقه غرب استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: امید است در ادامه راه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به بودجه محدود فرهنگی برای ارتقای حوزه فرهنگی و دینی، یاری رسان بچه های مسجد باشید.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به زیست بوم مجازی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان سامانه بچه های اشاره کرد و گفت: این زیست بوم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث فضای مجازی ایجاد شده چرا که رهبری(مدظله العالی) فرمودند: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور می شدم. این منویات معظم له نشان از اهمیت کار در فضای مجازی دارد.

 

وی با بیان اینکه تمامی ساز و کارهای بچه های مسجد قبل از شیوع کرونا به فضای مجازی منتقل شده بود و تمامی فعالیت های مسجد و ثبت اعضا و درخواست مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری نیز از طریق همین سامانه عملیاتی می شده و اکنون هم این روند با قوت درحال انجام است، اذعان کرد:  در سامانه بچه های مسجد سعی بر این است که عدالت برقرار شود و این سامانه باعث شده است که حتی از نقاط دور و روستا ها نیز اطلاعات و برنامه ها توسط فعالان مسجدی بارگذاری  شود تا توان رقابت با کانون های شهری برای این هم وطنان شریف مان ایجاد شود. این روند سال گذشته با عنوان فهما انجام شد و امسال تحت عنوان ایران قوی درحال برگزاری است و بچه های مسجد برای ثبت فعالیت های مسجدی شهر و روستای خود تا دهه فجر فرصت دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا  در خصوص شرط سنی 18 - 50 سال برای تصدی مدیریت کانون فرهنگی هنری، اظهار کرد: این شرط سنی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف گذاشته شده است و به معنای این نیست که به پیشکسوتان کانون و مسجد نیاز نداریم بلکه از تجربه های آنان در مدیریت کانون استفاده می کنیم.

کد خبر 992997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha