وضعیت سیاه کرونایی در چهارشهراستان سمنان

آشناگربا بیان اینکه شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان همچنان در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارند گفت: شهرهای آرادان، مهدیشهر و میامی در رنگ‌بندی نارنجی و سرخه نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«علیرضا آشناگر» در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا به خبرنگاران  به ادامه محدودیت‌های یک‌ماهه‌ی اعمال‌شده در خصوص حداکثر فعالیت گروه‌های شغلی و اصناف گروه‌های دو، سه و چهارتا ساعت ۱۸ هرروز گفت: شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان همچنان در وضعیت سیاه کرونایی و شهرهای آرادان، مهدی‌شهر و میامی در رنگ‌بندی نارنجی و سرخه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

استاندار سمنان با تأکید برباقی ماندن محدودیت‌های کرونایی اعمال‌شده در استان سمنان ادامه داد: ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا طرح جدیدی برای ایجاد محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌کند که اجرای آن منوط به تصویب نهایی در جلسه هفته آینده خواهد بود.

 

وی عملکرد عموم مردم در مدیریت و کنترل رفتار ویروس کرونا را مؤثر عنوان کردوافزود: پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمعات بی‌مورد و همچنین رعایت پروتکل مای بهداشتی در دستور کار عموم قرار گیرد.

 

آشناگر با اشاره به اینکه مقدمات اجرای طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور در حال آماده‌سازی است، تأکید کرد: رنگ‌بندی مای جدید کرونایی بر اساس وضعیت هر شهر کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام و متعاقب آن محدودیت‌هایی برای آن منطقه در نظر گرفته خواهد شد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه در طرح جدید ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌هایی برای حضور کارکنان ادارات و همچنین نحوه فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها ارائه‌شده است افزود: در صورت تصویب نهایی طرح، این محدودیت‌ها از هفته‌ی آینده اجرایی خواهد شد.

 

وی ضمن قدردانی از مردم و تلاش جامعه پزشکی و کارکنان حوزه بهداشت و درمان و تمامی دست اندرکاران مقابله با کرونا ، با دعوت از تمامی مردم استان برای  رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات گفت : محدودیت ها و مقررات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به منظور حفظ جان هم وطنان و کاهش میزان شیوع کرونا وضع می شود برای تحقق اهداف این ستاد نیاز به همکاری و مساعدت بیش از پیش تمامی اقشار مختلف مردم و به ویژه اصناف و مشاغل استان است.

 

آشناگرخاطرنشان کرد: گروه‌های بازرسی در کنار اصناف و فرمانداران به روند اجرای این محدودیت‌ها نظارت می‌کنند و چنانچه با موردی از نقض این محدودیت‌ها برخورد کنند جریمه‌های مختلفی تا پلمپ درب مغازه نیز اعمال خواهد شد.

کد خبر 993009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha