روحانیت در صف اول تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باشد

روحانی اعلام کرد: روحانیت باید در صف اول تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باشد.

حجت الاسلام «تقی روحانی» در حاشیه نشست تخصصی وقف و روحانیت در مسجد موقوفه طالبزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر با اشاره به برکات وقف گفت: روحانیت باید در صف اول تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باشد.

 

امام جمعه رودسر با بیان اینکه وقف مشکلات اجتماعی مردم را حل می‌کند، افزود: ارائه خدمات از مردم به مردم از برکات وقف است.

 

وی ترویج روحیه سخاوتمندی، مبارزه با سرمایه‌ورزی و تکاثر طلبی و دفع بلا و مشکلات از خود انسان را از دیگر برکات وقف برشمرد و گفت: اجر آخرتی و باقی گذاشتن آثار نیک از انسان، اجرای عدالت اجتماعی و خودسازی واقف از نکاتی است که وقف را بین دستورات اسلام برجسته ساخته است.

 

روحانی به مسجد موقوفه طالب زاده اشاره کرد و گفت: مرحوم طالب‌زاده فردی مومن و معتقد بود که ثلث اموال خود را به نیت هزینه‌های جاری مسجد وقف کرد و پس از گذشت حدود یک قرن از مرگ مرحوم طالب‌زاده هنوز دستاوردها و خیرات عمل نیکش به مردم می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه مرحوم طالبزاده در سال 1282 هجری شمسی، زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر برای ساخت مسجد وقف کرد، خاطرنشان ساخت: این مرکزغیر از دیگر رقبات این واقف خیراندیش، مرکزی برای ترویج اسلام شده است.

 

امام جمعه رودسر اظهار داشت: مسجد موقوفه طالب‌زاده یکی از موقوفاتی است که مردم شهرستان رودسر با آن به‌خوبی آشنا هستند و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متنوعی در آن برگزار می‌شود.

 

وی گفت: باید تلاش شود ضمن معرفی موقوفات شهرستان و استان، مردم را نسبت به خدماتی که از این موقوفات به جامعه می‌رسند، آگاه کرد.

 

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان ساخت: معرفی موقوفات و اطلاع‌رسانی درباره نیات واقفان و نیکوکاران بهترین و موثرترین شیوه تبلیغ وقف است.

 

کد خبر 993014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha