کانون متولیان موقوفات قزوین تشکیل می شود

حجت الاسلام مجیدی از تشکیل کانون متولیان موقوفات غیرمتصرفی استان قزوین با هدف حفظ و احیای موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «مصطفی مجیدی» امروز (شنبه ۲۴ آبان) در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه کانون متولیان موقوفات استان بیان کرد: پیرو برگزاری جلسه با متولیان موقوفات غیر متصرفی استان قزوین با رئیس کل دادگستری استان قزوین، برنامه های مختلف و موضوعات متعددی در حوزه موقوفات غیرمتصرفی مطرح شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: یکی از مواردی که مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد شد، ایجاد تشکیلاتی برای متولیان موقوفات غیرمتصرفی با عنوان کانون متولیان موقوفات غیرمتصرفی استان قزوین بود که دارای اسناسنامه و ساختار مشخصی است.

 

وی عنوان کرد: این کار به منظور هم افزایی بین متولیان موقوفات در بحث احیای موقوفات، قوانین مرتبط با وقف و پیگیری موارد قضایی، ثبتی و حقوق پرونده های اوقافی است.

 

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: بعد از جلسه مذکور، اساسنامه ابتدایی کانون متولیان موقوفات آماده شد و امروز هم جلسه ای با حضور هیئت موسس کانون در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار و ایرادات اساسنامه برطرف شد و مقرر شد این کانون از طریق مجاری قانونی ثبت شود و به زودی در مسیر حفظ و احیای موقوفات استان شروع به کار کند.

 

کد خبر 993040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha