جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف از قوانین کرونایی

کلانتری گفت: ماشین هایی که در مراسمات جشن تجمعات آنچنانی به راه می اندازند و در مراسم ترحیم به آرمستان ها می روند در زمینه آنها جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۴ آبان) در نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دستورالعمل های جدی برای اعمال محدودیت‌ های بیشتر ترافیکی، ترددها، تعطیلی برخی صنوف، کلاس ها، مراسمات عروسی و ترحیم اتخاذ شده که با توجه به شرایط مناطق از نظر شیوع بیماری اجرای آن آغاز و قطعا تا پایان این بیماری ادامه دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دستورالعمل ها که به صورت یکنواخت و در راستای جلوگیری از چندگانگی، در ستاد ملی طراحی و برنامه ریزی شده به زودی برای اجرا به صورت سراسری به ستاد استانی اعلام می شود.

 

کلانتری با بیان اینکه تخت های بیمارستانی در استان درحال پر شدن بوده و مردم به خوبی این پیام را درک می کنند، گفت: باید ۱۰۰ تخت بیمارستانی دیگر آماده سازی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با اقلیت متخلف با قاطعیت برخورد شود، ادامه داد: ۸۰ درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند و اقلیت ۲۰ درصدی که رعایت نمی کنند باید با اعمال قانون تکلیف آنها را روشن کرد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید همه تدابیر را به کار بست و تلاش کرد تا کسی مبتلا به کرونا نشود و در گام بعدی کسانی که مشکوک هستند را از طریق پایگاه های بهداشتی که به طور ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعت فعال هستند شناسایی و در آخر آنهایی که در قرنطینه هستند را به خوبی تحت نظارت و کنترل داشت.

 

کلانتری به آگاهی بخشی و شناسایی زود هنگام بیماران با تکنیک ها و روش های نو تاکید کرد و گفت: با آگاهی بخشی خانواده ها و با بیماریابی نباید گذاشت تا ناقلین و بیمار مبتلا شده وضعیت  آنها حاد شود که در بیمارستان و بخش های مراقبت ویژه شرایط را سخت کنند و یا قابل علاج نباشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا جلسات، تجمعات دورهمی ها و مراسمات مختلف را تعطیل کرد، یادآور شد: سعی شود نشست های اداری بیشتر از ۱۵ نفر نباشند و شورای اداری استان که مهم ترین جلسات است را در شرایط کرونایی برگزار نکرده ایم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ماشین هایی که در مراسمات جشن تجمعات آنچنانی به راه می اندازند و در مراسم ترحیم به آرمستان ها می روند در زمینه آنها جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شود.

 

کلانتری به موضوع انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های گچساران و باشت با وجود وضعیت کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: کسانی که قرار است نماینده و خادم این مردم شوند باید شرایط را به خوبی درک و به گونه ای رفتار کنند که تجمع ها و گردهمایی ها سبب آسیب رسیدن به سلامت و جان مردم نشود.

 

وی با اشاره به شیوع کرونا به تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمع ها و ترددها تاکید کرد و گفت: تجمع ها و ترددها باید به حداقل ممکن برسند و خدمات غیرحضوری و الکترونیکی باید توسعه یابد و با آگاهی بخشی رسانه ای، هنری، ارشادی و آموزش ها، درک سلامت مردم در رابطه با بیماری کرونا افزایش یابد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا گفت: مردم ما قطعا شرایط فوق العاده کنونی را به خوبی درک می کنند و برای عبور از این شرایط با کمترین تلفات و خسارات باید هم دیگر را یاری کنیم.

کد خبر 993049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha