گنبد امامزادگان ماچیان رودسر بازسازی می شود

قاسم پور از بازسازی گنبد امامزادگان ابراهیم و مرتضی ماچیان رودسر در آینده نزدیک خبر داد.

 «محمد قاسم پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان از رودسر اظهار کرد: در سفر اخیر مدیرکل اوقاف گیلان و نشست تخصصی هیئت امنا و مهندسان بومی منطقه مقرر شد گنبد امامزادگان ماچیان که براثر شرایط جوی خاص منطقه و کثرت بارش باران و وزش باد رو به تخریب است، بازسازی شود.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان های رودسر و املش گفت: گنبد فعلی از جنس بتن بوده و کاشیکاری آن بر اثر نفوذ آب ناشی از بارش باران در حال از بین رفتن است.

 

وی خاطرنشان ساخت: تاکید مسئولان امور عمرانی و فنی سازمان اوقاف بر ساخت گنبد به شکل اسلیمی و حفظ منظر آن به صورت قدیمی بود که با دلایل مستند مهندسان بومی استان مقرر شد گنبد به صورت استیل ساخته و جایگزین گنبد فعلی شود.

 

قاسم پور اعلام کرد: برآورد اولیه برای هزینه ساخت گنبد به صورت استیل، 250 میلیون تومان است.

 

وی گفت: مجمع خیرین در آستان امامزادگان ماچیان تشکیل شده و هر یک از اعضا با توجه به شناختی که از خیرین منطقه دارند اقدام به جمع‌آوری نذورات و آغاز کار در آینده بسیار نزدیک خواهند کرد.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان های رودسر و املش خاطرنشان ساخت: آستان امام زادگان ماچیان مدفن دو نفر از سادات به‌نام‌های آقا سید مرتضی و آقا سید ابراهیم از فرزندان امام موسی کاظم(علیه السلام) است که بسیار مورد ارادت مردم منطقه است.

کد خبر 993050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha