نمای بیرونی بقعه متبرکه امامزاده سید علی(ع) بازسازی می شود

رضایی پور گفت: عملیات عمرانی اجرای نمای بیرونی آستان مقدس امامزاده سیدعلی (ع) منطقه دره سید آغاز شده است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بازسازی ساختمان بقاع متبرکه از برنامه های شاخص اوقاف و امور خیریه است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از آغاز عملیات عمرانی نمای آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) پلدختر خبرداد و افزود: این طرح عمرانی با تلاش های مدیر هیئت امنای این آستان مقدس و همکاری اوقاف و امورخیریه انجام می شود.

 

وی بیان کرد: این پروژه عمرانی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ ابری با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردم یاری خیرین نیک اندیش، در سه جبهه شمالی، شرقی و غربی، این بقعه متبرکه، عملیاتی شده است.

 

رضایی پور بیان کرد: اجرای عایق کاری سقف این آستان مقدس، با استفاده از ایزوگام، به مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع از دیگر پروژه های عمرانی تعمیر و نگهداری این آستان مقدس است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان لرستان، گفت: پیش از این همربا مشارکت خیرین نیک اندیش، پیش از این، تعداد ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی عمومی در کنار این آستان مقدس، احداث شده است.

 

 

آستان مقدس امامزاده سید علی ع دره سید پلدختر، به دلیل قرارگیری در یک منطقه بکر کوهستانی دارای طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی با انبوه جنگل های بلوط و زالزالک(گیرچ) و گیاهان دارویی بوده و جاده آسفالته با فاصله ۲۲ کیلومتری با آزادراه خرم آباد - پل زال از محل خروجی روستای چمشک، شرایط مناسبی را برای تبدیل شدن به یک منطقه نمونه گردشگری طبیعی و مذهبی بوجود آورده است.

 

امامزاده سیدعلی ع مدفون در منطقه دره سید طایی شهرستان پلدختر، از نوادگان هفتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت موسی بن جعفر (ع) بوده و این امامزاده واجب التعظیم بسیار مورد توجه اهالی منطقه و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ع می باشد.

 

این امامزاده صحیح النسب، جد اعلای هشت تیره از سلسله جلیل سادات استان لرستان، ساکن در شهرستان های پلدختر، خرم آباد، دورود، بروجرد و.. اعم از طاهروند (طاهری)، شاهرخ وند(شاهرخی)، قاسم وند، خلفوند، ندروند، شهنشاهی وند، مرتضی وند است.

 

 

کد خبر 993101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha