زیرساخت های فرهنگی و مذهبی زمینه شکل گیری اجتماع است

طاهرخانی گفت: زیرساخت های فرهنگی و مذهبی زمینه شکل گیری اجتماع است و بدون اینها اجتماع دچار اشکال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حبیب الله طاهرخانی»، امروز (شنبه 24 آبان) در حاشیه مراسم افتتاحیه کتابخانه «شهدای مدافع سلامت» و فرهنگسرای «قرآن» صدرا، گفت: اگر اتفاق خوبی در حال روی دادن است نتیجه تعامل و همکاری مسئولین است و بدون شک اگر بدون حمایت های مسئولین و نمایندگان محلی چنین توفیقاتی روی نمی داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس ارزیابی شهرهای جدید مسائل صدرا را اولویت بندی کرد، افزود: مطابق نظرسنجی مردم چند مسئله برای صدرا احصا شد که مسیر دسترسی به شیراز یکی از مهمترین آن موارد بود که در این راستا محورهای مختلفی به بهره برداری رسید و امیدوارم در سال آینده از لحاظ راه بین شیراز و صدرا مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی انبوه مشکل بعدی بود که باید با برنامه ریزی ما با همکاری مسئولین و نمایندگان این مشکل هم رفع شود، اظهار کرد: سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بین شیراز و صدرا باید شکل گیرد.

وی، کمبود زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را از دیگر مواردی دانست که در این نظرسنجی احصا شده است، تاکید کرد: زیرساخت های فرهنگی و مذهبی زمینه شکل گیری اجتماع است و بدون اینها اجتماع دچار اشکال می شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که پروژه های زیادی کلنگ زنی شد که وجه مهم این پروژه ها معماری فاخر بود که این معماری خودش هویت بخش به پروژه هاست، یادآور شد: در طول نظام اسلامی، فعالیت های زیادی شکل گرفته است اما به موضوع معماری در این فعالیت ها کمتر مورد توجه بود و از گذشته تا کنون معماری ها برای ما مانده است و باید نقشی از جامعه و تفکر جامعه در قالب معماری خاص از خود به جا بگذاریم از این رو مصلی طراحی شده ویژگی های عصر حاضر را در خود دارد و باید نقش خود را در حوزه معماری بیاوریم و طرحی نو دراندازیم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه بنا با جذابیت و روحانیت باعث جذب انسان می شود و برای کتابخانه مرکزی هم طرحی فاخر در نظر گرفته شده است، افزود: از لحاظ معماری جز مجموعه های موفق خواهد بود.

وی پیرامون مسکن و طرح اقدام ملی مسکن در صدرا هم گفت:‌ در شهر صدرا موضوع طرح اقدام ملی را دنبال می کنیم که بهترین زمین ها را در نظر گرفته شده است و باعث می شود تا قشر متوسط هم صاحب خانه شوند.

 

 

 

کد خبر 993116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha