تست سریع کرونا از هفته آینده در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد/ لزوم عملیاتی کردن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا

تشویق و ترغیب مردم به سمت کمک های مومنانه، تعطیلی یگ هفته ای استان، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، عملیاتی کردن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و نظارت بر اجرای مصوبات از جمله مواردی بود که در ستاد استانی مبارزه با کرونا در ایلام مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۲۴ آبان) در چهل و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه  کل  آمارهای کرونا واقعی است و بنا بر ارائه دستکاری، نیست، اظهار کرد: ایجاد فضای هیجانی و روانی بر دانشگاه علوم پزشکی مطلوب نیست وهم اکنون همه‌ تخت‌های بیمارستانی فعال هستند.

 

« محمد کریمیان» با  اشاره به اینکه کمبودهای دارویی در کل کشور وجود دارد و ایلام هم مستثنی از این قضیه نیست، افزود: تا کنون به صورت رسمی دارو یا واکسن کرونا تایید نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  با بیان اینکه پینشهاد تعطیلی دو هفته‌ای کشور در کنترل بیماری  کرونا موثر و بازدارنده است، گفت: یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان شهید مصطفی نصب شده است و یک دستگاه دیگر در حال نصب است و همچنین در کل بیمارستان های استان بخش کرونا راه اندازی شده است.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه تست  سریع کرونا از هفته آینده در اختیار مراجعه  کنندگان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: متاسفانه ۴شهرستان  ایلام، دره‌شهر، ایوان و چرداول در وضعیت فوق خطر و سیاه قرار دارند.

 

« جمیل صادقی فر» تصریح کرد:در یک هفته گذشته ۸۷ نفر فوتی و ۶۷۹ نفر بستری شده‌اند که در نوع خود بسیارغم انگیز و هشداردهنده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آبان ماه حدود ۸ هزار نمونه‌گیری از افراد مشکوک و مثبت دریافت شده است و ۶۳۲۹ نفر از کارمندان ادارات به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

دادستان مرکز استان ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه اقدامات زیادی توسط رسانه‌های استان در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در امر مبارزه با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: کرونا خود مرگ است ولیکن همانگونه که باور نداریم روزی خواهیم مرد با این مقوله هم اینگونه برخورد می کنیم.

 

« افشار خسروی زاد» با اشاره به مسئولیت ذاتی اعضای ستاد مبارزه با کرونا، یادآور شد: در این شرایط بحرانی الزامی کردن مصوبات کرونا را یک امر مهم و ضروری است.

 

وی تصریح کرد:با توجه به ارائه‌ی آمار های دانشگاه علوم پزشکی وشرایطی که درسطح استان رصد می شود! باید از امروز استان تعطیل شود .

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست، با قدردانی از خدمات جامعه پزشکی و ارکان ستاد کرونا استان، اظهار کرد: یک شرایط استثنایی و بالاتر از خطر را در استان در حال تجربه کردن هستیم که می طلبد تصمیماتی با ضمانت اجرایی برای حل این مشکلات اتخاذ شود.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» گفت: تشویق و ترغیب مردم به سمت کمک های مومنانه می تواند از گسترش مشکلات و بیکارشدن افراد جلوگیری کند.

 

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را لازمه قوام تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا استان دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی برای تکمیل چرخه دارویی باید از ظرفیت طب سنتی هم استفاده و مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 993120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha