رایزنی مدیرکل ارشاد مازندران برای برگزاری اختتامیه جشنواره شعر تبری نوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(۲۴آبان) به منظور پیگیری و بررسی مقدمات برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر تبری نوج در سایه کرونا با امام جمعه پل سفید سوادکوه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(24آبان) که به منظور بازدید از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی شهرستان سوادکوه و پیگیری و بررسی مقدمات برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر تبری نوج و همچنین گرامیداشت هفته کتاب با محوریت تقدیر از ناشران در این شهرستان حضور یافت با حجت الاسلام«سید مهدی جعفری» امام جمعه پل سفید شهرستان سوادکوه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد .

«عباس زارع» در ابتدای این سفر چند ساعته، با حضور در اداره فرهنگ و ارشد اسلامی سوادکوه و ملاقات با همکاران و بررسی مشکلات و درخواست های اداری، به بررسی اقدامات انجام شده درخصوص برگزاری اختتامیه جشنواره شعر تبری نوج در شرایط کرونایی پرداخت و گفت: توجه به فرهنگ عمومی از اولویت‌های اصلی ما در استان مازندران است و چهارمین جشنواره شعر محلی «نوج» هم در همین راستا است.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با تقدیر از عزم جدی برای برگزاری جشنواره شعر تبری «نوج» در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، بر توجه و اهتمام ویژه برگزاری اختتامیه جشنواره نوج مطابق و رعایت کامل مصوبات ملی ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد.

 

وی به اقبال دوستداران فرهنگ و هنر تبری در اقصی نقاط استان و استان های همجوار(تهران، سمنان و...) برای شرکت در این جشنواره اشاره کرد و گفت: نوج یک مطالبه جدی برای اهالی شعر و ادب استان است و نمی توان به راتی از کنار این رویداد فرهنگی گذشت. تلاش داریم تاپایان آذرماه سال جاری منتخبین این جشنواره به صورت مجازی معرفی و تجلیل شوند.

 

در ادامه سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  با حضور در فرمانداری سوادکوه و ملاقات با «طالبی» سرپرست فرمانداری به بیان موضوعات پیرامون برگزاری اختتامیه جشنواره استانی نوج و اراده و تصمیم اداره کل ارشاد بر انجام موضوع مذکور توضیحاتی را بیان داشت.

 

در ادامه « عین الله طالبی» سرپرست فرمانداری سوادکوه ضمن قدردانی از همکاری و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و هیئت اجرایی جشنواره شعر تبری نوج، بر استمرار و تداوم این جشنواره جهت ایجاد پویایی در بین جوانان و سایر اقشار و زنده نگهداشتن زبان تبری، بیاناتی را به سمع حاضرین رساندند .

همچنین بخش از این سفر به دیدار«عباس زارع» با حجت الاسلام «سید مهدی جعفری» امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه اختصاص یافت و از همراهی و مساعدت های حجت الاسلام جعفری در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر تقدیر به عمل آورد.

حجت الاسلام جعفری نیز با بیان اینکه متاسفانه توجه به فراگیری و بکارگیری از زبان تبری در بین خانواده ها، جوانان و... در دست فراموشی است، گفت: انجام و برگزاری جشنواره هایی همانند جشنواره شعر تبری نوج، زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان و کشف استعدادهای هنری علاقه مندان را فراهم می کند.

 

به گزارش شبستان، پایان بخش سفر یک روزه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همراهی «سید علی علوی» معاون هنری و سینمایی این اداره،  تقدیر از ناشر پیشکسوت، فعال عرصه فرهنگ، استاد فرهیخته جناب آقای ذبیح اله  ذبیحی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

 

کد خبر 993167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha