طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در بوشهر افتتاح شد

به همت کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) مسجد خاتم الانبیا (ص) شهر بوشهر طرح ملی شنبه های کتاب مساجد همزمان با آغاز هفته کتابخوانی در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر ، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور روز شنبه (24 آبان) در ویژه برنامه افتتاح طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در بوشهر گفت: در دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم، ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌ قدری می باشد که معجزه پیامبر معظم اسلام  (ص) از نوع کتاب است ادامه داد: در قرآن مجید اولین آیاتی که بر پیامبرمکرم اسلام (ص) نازل شده با امر به خواندن و کلماتی از قبیل کتاب، قلم و علم همراه شده است و بدین ترتیب نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه فرهنگ، محوری ‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود اظهار داشت:  یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است که اجرای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد اقدامی موثر در این راستا می باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور در این آیین، کتاب 264 صفحه ای حکایت زمستان به نویسندگی سعید عاکف را جهت مطالعه معرفی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اهمیت تلاش همگانی در جهت رعایت شیوه نامه های بهداشت و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به به اقدامات جوانان کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) مسجد خاتم الانبیا شهر بوشهر در این راستا اشاره کرد و افزود: در همان روز های آغازین شیوع این بیماری و با توجه به نیاز مردم به ماسک، کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک نمود.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور به ضدعفونی معابر و محلات توسط جوانان مسجدی کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) اشاره کرد و ادامه داد:در طول تاریخ مردم ایران اسلامی نشان داده اند هر زمان کشور دچار بحران شده است مردم به صورت خودجوش وارد میدان می شوند و هر شخص در توان خود خدمتی را ارائه می دهد و در ایام کرونایی هرچند که مردم از هم فاصله دارند اما دلهای آن ها به هم نزدیک است و از هر فرصتی برای کمک به هم نوع خود استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در اقدامی جهادی با همکاری مردم نوعدوست و خیرین نیکوکار، کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) هزار 500 بسته کمک معیشتی جمع آوری و میان خانواده های آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا توزیع شد.

 

کد خبر 993181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha