مسجدالاقصی در عربستان است نه در قدس!

یک نویسنده سعودی در مقاله ای مدعی شد که مسجدالاقصی در عربستان است نه در قدس و این ادعا واکنش فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتینک»، روزنامه سعودی «عکاظ» مقاله ای را از «اسامه یمانی» روزنامه نگار سعودی منتشر کرده است و وی مدعی شده است که مسجدالاقصایی که در قرآن کریم آمده است در شهر قدس فلسطین واقع نشده است.

 

وی در این مقاله آورده است که «علت باور بسیاری از مردم درباره اینکه مسجد الاقصی در فلسطین واقع شده آن است با استناد به کتب تاریخ و تفاسیر به ویژه تفاسیر متاخراست و آن  نشان می‌ دهد که مسجدالاقصی در قدس است درست از همین نقطه میان قدس، قبله و مسجد الاقصی خلط صورت گرفته است».

 

وی مدعی شد: «قدس، الاقصی (دورترین نقطه) نیست، زیرا نه در زمان بعثت پیامبر (ص) نه در زمان خلفای راشدین به این نام نبوده است، همچنانکه، قدس شهر است و مسجد الاقصی مسجد.»

 

یمانی در پایان این مقاله نوشت: «پندی که از اختلاف میان روایات و راویان به آن می گیریم آن است که این مسئله به اموری سیاسی باز می‌ گردد و از آن به نفع حوادث یا مسایل و مواضع سیاسی استفاده شده است،‌ مسائلی که ارتباطی به ایمان، اعمال صالح و عبادت ها ندارند.

 

گفتنی است، انتشار این مقاله در شبکه های اجتماعی جنجال آفرین شد و فعالان اجتماعی انتشار این مقاله نویسنده سعودی در روزنامه عکاظ  را در راستای تبلیغ برای عاد‌ی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانسته اند.

کد خبر 993207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha