مراکز نیکوکاری تخصصی در قزوین تأسیس می شود

غلامی گفت: در گام دوم شکل گیری مراکز نیکوکاری جدید شاهد تأسیس این مراکز در دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی، مراکز نظامی، مراکز تولیدی و صنعتی و غیره هستیم و در واقع تأسیس مراکز نیکوکاری به سمت تخصصی شدن می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، «حجت اله غلامی» در نشست آغاز به کار مرکز نیکوکاری شهدای گمنام  دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) نهادی مردمی است و اهمیت کمک به نیازمندان به حدی است که این نهاد تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و این در حالی است که در این مدت هنوز سایر ادارات و سازمان های موجود در کشور در شرایط عادی نبودند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: شرایط آن زمان به گونه ای بود که خدمت به محرومان یکی از اولویت های نظام اسلامی بود و امروز هم با کاهش فقر در جامعه سطح نیازهای محرومان تغییر کرده است.

 

وی افزود: در روزهای تأسیس کمیته امداد، تأمین نیازهای روزمره و تحویل بسته های غذایی مهمترین خدمت این نهاد محسوب می شد ولی امروز نیاز محرومان تغییر کرده به طوری که تأمین گوشی هوشمند یکی از ضرورت های دانش آموزان تحت حمایت است حال آن که در گذشته تأمین دفتر، خودکار و مداد از ضرورت ها بود.

 

غلامی تصریح کرد: در گذشته فضای جغرافیایی و جمعیتی کشور محدود و متفاوت از شرایط فعلی بود ولی در حال حاضر با توجه به پراکندگی و رشد جمعیت رویکرد این نهاد استفاده هرچه بیشتر از توان سخت افزاری و نرم افزاری است.

 

وی عنوان کرد: این نهاد برای گسترش خدمات خود به جای رویکرد تأسیس ادارت و دفاتر جدید، به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری حرکت کرده است؛ مراکزی که مردمی بوده و هیچ وابستگی به دستگاه ها و نهادهای دولتی ندارند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در حال حاضر تنها به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند که با افزایش توانایی آنها، خدمات این مراکز هم افزایش می یابد. 

 

وی تأکید کرد: اعضای گرداننده مرکز نیکوکاری از افراد معتمد و فعال محله انتخاب می شوند و این عنوان هیچ گونه پُست مسئولیتی خاص و یا دارای حقوق و مزایا نیست البته مُزد و اجر حقیقی و اصلی این تلاش، معامله با خداوند سبحان است.

 

غلامی اظهارکرد: در دوره نخست تأسیس مراکز نیکوکاری، محوریت بر محله ها بود که در این بین از ظرفیت مساجد به عنوان کاربردی ترین و جدی ترین فضا برای فعالیت های مرتبط با خدمت به مردم استفاده شد.

 

وی گفت: در حال حاضر در گام دوم شکل گیری مراکز نیکوکاری جدید شاهد تأسیس این مراکز در دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی، مراکز نظامی، مراکز تولیدی و صنعتی و غیره هستیم و در واقع تأسیس مراکز نیکوکاری به سمت تخصصی شدن می رود.

 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: امیدواریم با فعالیت این مراکز در گام نخست شاهد رشد روز افزون فرهنگ انفاق و نیکوکاری و تعالی زندگی نیازمندان با تحقق هدف فقرزدایی باشیم.

 

کد خبر 993237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha