موج بارشی جدید وارد استان ایلام می‌شود

کارشناس هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه طی چند روز آینده منتظر ورود دو موج بارشی در سطح استان هستیم، گفت: موج بارشی جدید وارد استان ایلام می‌شود.

«ساسان رستمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  طی چند روز آینده منتظر ورود دو موج بارشی در سطح استان هستم که موج اول بارشی، از اواخر روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه وارد غرب و جنوب غرب کشور و استان ایلام می‌شود که یک موج زود گذر و کاملا ضعیف است.

 

وی ادامه داد: بارش‌های پراکنده باران و احتمال رعد و برق در برخی از نقاط استان از مهم ترین مخاطرات این سامانه بارشی استT بنابراین پیش بینی، موج دوم بارشی، در صورت عدم تغییر مدل‌های جوی، از غروب روز جمعه ۳۰ آبان ماه وارد غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

 

کارشناس هواشناسی ایلام تصریح کرد: در نقشه تجمع بارش‌ها مدل اروپا، نشان دهنده بارش‌های نسبتا خوب در بیشتر این مناطق هستیم با توجه به بازه زمانی احتمال تقویت، تضعیف و جابه‌جایی موج دوم بارشی بسیار زیاد است.

 

این کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می شود دمای هوای استان تا روز چهارشنبه چند درجه‌ای سردتر می‌شود، اما انتظار می‌رود از اواخر هفته به تدریج شاهد افزایش دما در سطح استان  باشیم.

 

گفتنی است، اولین بارش پاییزی در هفته گذشته موجی از خوشحالی در میان مردم و کشاورزان ایجاد کرد.

کد خبر 993242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha