کرونا فرصتی برای انس بیشتر با کتاب است 

فاطمه سیدی گفت: شرایط به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا فرصتی برای انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «فاطمه سیدی» گفت: شرایط به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا فرصتی برای انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.







معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و افزود: این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک عرض کرده و از همت والای اهل اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز تشکر می‌کنم.








وی کتاب را بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند برشمرد و اظهار کرد: در اوج تکنولوژی های روز دنیا، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.








سیدی تاکید کرد: ترویج فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی نیازمند عزم ملی بوده و این مهم نیاز ضروری جامعه به ویژه نسل جدید است.








معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به عملکرد مجموعه واحد کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، خاطرنشان کرد: تعداد کتب موجود در کتابخانه های این دانشگاه، 26 هزار و 500 جلد است.








 وی با بیان این مطلب که سه کتابخانه در دانشگاه علوم پزشکی فعال است، بیان کرد: این کتابخانه ها شامل کتابخانه مرکزی، پرستاری مامایی و بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت هستند و در مجموع 15 هزار و 500 نسخه از کتب کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فارسی و مابقی لاتین هستند.







 سیدی در خاتمه از برگزاری وبینار آموزشی pubmed، کارگاه آموزشی مجازی آشنایی با ضوابط و قوانین نشر با موضوع چطور کتاب چاپ کنم خبر داد و عنوان کرد: مسابقه کتاب خوانی آنلاین، اطلاع رسانی تازه های نشر، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی آنلاین، وقف کتاب و مسابقه عکاسی با عنوان کتابخانه های شخصی از جمله برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

کد خبر 993259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha