ایمان به خدا مهمترین عامل در کاهش اضطراب و استرس

حجت الاسلام زارعی گفت: در تعالیم حیات بخش اسلام «ایمان به خدا» اصلی ترین عامل برای رسیدن به قلة آرامش و غلبه بر اضطراب محسوب می شود.

حجت الاسلام « علی اصغر زارعی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در تعالیم حیات بخش اسلام «ایمان به خدا» اصلی ترین عامل برای رسیدن به قلة آرامش و غلبه بر اضطراب محسوب می شود.

 

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری همدان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه یکی از عوامل افزایش سیستم ایمنی بدن و مقابله با این ویروس  داشتن  آرامش و دوری از استرس و اضطراب است.

 

وی ادامه داد: زندگی بشر همواره با خوشی ها و کامیابی و شکست ها و ناکامی ها همراه است. بدیهی است که آدمی باید با رنج ها و مصایب دست و پنجه نرم و تلخی ها را به شیرینی ها مبدل کند.

 

حجت الاسلام زارعی گفت: قرآن کریم راه درمان تمام نگرانی ها و اضطراب ها را یاد خدا معرفی می کند و می فرماید: «... الا بذکر الله تطمئن القلوب آگاه باشید که یاد خدا باعث آرامش دل هاست.

 

وی بیان کرد: یکی از عوامل آرامش روان و سلامتی روح، نماز و یاد خداست که اگر با توجه و معنویت اقامه گردد، آثار و برکات ویژه ای در زندگی فرد خواهد داشت و اگر ارتباط با آن منبع عظمت و رحمت قطع باشد خود باعث بسیاری از بیماری های روانی و اضطراب خواهد شد.

کد خبر 993357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha