افزایش ۳۵ درصدی تعداد کتاب در کتابخانه های فارس

رحیمی گفت: در بعد تعداد کتاب ۳۵ درصد و با افتتاح های جدید ۲۰ درصد افزایش فضای کتابخانه ای را نسبت به قبل از سال ۹۲ شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فارس گفت: شهرداری با توجه به مطالبات انباشته با نظارت نهاد کتابخانه عمومی کار را دنبال کنند، با توجه به تکلیف قانونی که شهرداری دارند، ورود پیدا کنند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه کسب عنوان برتر انجمن کتابخانه ها در کشور توسط استان فارس، زیبنده استان فرهنگی فارس است، اظهار کرد: ما به عنوان یک استان فرهنگی و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و مرکز اندیشه و ادب بر خود واجب می دانیم بر این مسیر گام برداریم و برای شکوفایی علم و دانش تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از سال 92 تاکنون تلاش های زیادی برای اعتلای کتابخانه شکل گرفته است و بیش از 239 کتابخانه داریم که حدود 30 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: به نظر می رسد با توحه به تگناهای مالی دولت، حرکت شکل گرفته، حرکت قابل قبولی بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب از سال ۹۲ تاکنون از 118 هزار نفر به حدود 149 هزار نفر عضو رسیدیم، اظهار کرد: در بعد تعداد کتاب 35 درصد و با افتتاح های جدید 20 درصد افزایش فضای کتابخانه ای را نسبت به قبل از سال ۹۲ شاهد هستیم.

رحیمی با اشاره به اینکه با حمایت های نهاد کتابخانه های عمومی در تلاش باشیم که 23 شهر دیگر استان هم دارای کتابخانه باشد و نیم درصد سهم شهرداری ها تخصیص یابد و شهرداری ها با نقشه خورد تایید کتابخانه های عمومی، کتابخانه را بسازند و تحویل اداره کل کتابخانه ها دهند، افزود: زمین کتابخانه عمومی شیراز در بهترین مکان واقع شده و حدود 30 میلیارد تومان ارزش آن زمین است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرداری شیراز هم برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز فعالیت کند و انتظار دارم کار احداث کتابخانه مرکزی شیراز سه سال طول بکشد، اظهار کرد: در تهیه طرح های توسعه شهری و روستایی زمین دولتی برای کتابخانه ها استفاده شود.

کد خبر 993381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha