رونق مطالعه و کتابخوانی در جامعه محور اصلی طرح پایتخت کتاب است

فلاح لاله زاری رونق مطالعه و کتابخوانی در جامعه را محوروهدف اصلی طرح پایتخت کتاب عنوان کردو گفت: این طرح یک فستیوال فرهنگی بین شهرهای مختلف کشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ؛«فلاح لاله زاری» در مراسم رونمایی۲۰ طرح مرتبط با پایتخت کتاب دراستان سمنان ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی ضمن تقدیر از تلاش متولیان فرهنگی سمنان در راه دستیابی به عنوان پایتخت کتاب ایران، در صورت تحقق این برنامه‌ها که متکی به ابتکار و نوآوری و نیزمشارکت بخش مردمی و خصوصی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونق مطالعه و کتابخوانی در جامعه را محور و هدف اصلی طرح پایتخت کتاب عنوان کرد و گفت: استان سمنان با توجه به پیشینه فرهنگی و قدمت تاریخی، از شایستگی کسب این عنوان برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه کسب عنوان پایتختی کتاب و نیز جام باشگاه های کتابخوان هدف مهم و اساسی افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی را دنبال می کند اظهار داشت: برای خارج شدن از جهان سوم و رسیدن به توسعه فرهنگی راهی نداریم جز اینکه نرخ مطالعه را افزایش دهیم و توجه قشرهای مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را به اهمیت کتاب و مطالعه جلب کنیم.

 

فلاح لاله زاری، با اشاره به تشکیل و فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان متذکر شد: آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی و شهرداری سمنان از بازوان اصلی در طرح های پایتخت کتاب و جام باشگاه های کتابخوان هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان طرح پایتخت کتاب را یک فستیوال فرهنگی بین شهرهای مختلف کشور دانست وافزود: سمنان با توجه به ظرفیت های گسترده فرهنگی، قدمت تاریخی و شمار دانشجویان و نیز مردم مشتاق و علاقه مند به کتاب شرایط خوبی برای کسب این عنوان دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح های نو و خلاقانه و کمک مردم و نیز استفاده از ظرفیت های فرهنگی، سمنان در سال ۱۴۰۰ و یا حداکثر ۱۴۰۱ موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شود.

 

فلاح لاله زاری تلاش برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه را امری مقدس خواند و گفت: هدف نهایی طرح پایتخت کتاب نیز ترویج فرهنگ مطالعه است و همه نهادهای مردمی و اجرایی باید برای رسیدن به این هدف تلاش و همکاری کنند.

 

آیین رونمایی از طرح ها مرتبط با پایتخت کتاب با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی در دبیرخانه پایتخت کتاب واقع در موسسه فرهنگی آرمان روشن سمنان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 993404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha