کتاب « قرارگاه محمود» روایت زندگی جوان مدافع حرم با شاخصه های معنوی است

دانایی با اشاره به اهمیت نوشتن زندگی نامه شهداء و بیان ارتباط آنان با « مسجد» گفت: کتاب « قرارگاه محمود» روایت زندگی جوان مدافع حرم با شاخصه های معنوی است.

« مهدیه دانایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص کتاب زندگی نامه داستانی « قرارگاه محمود» گفت: کتاب « قرارگاه محمود» روایت زندگی جوان مدافع حرم با شاخصه های معنوی است.

 

نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: توجه به زندگی نامه شهداء به ویژه شهداء مدافع حرم و سلامت ابعاد مختلف شخصیتی و معرفتی آنان را در ابتدا برای خود نویسنده اثرگذار است، سپس با ثبت آن مشخصات الگویی شاخص و ممتاز برای بسیاری از اقشار مختلف مردم می شود. 

 

وی با بیان اینکه آثار خود در عرصه زندگی نامه شهداء را تقدیم به خبرگزاری شبستان می کنم بیان کرد: خبرگزاری شبستان به عنوان یکی از رسانه های حوزه دین و اندیشه است و قریب چندسالی که در این خبرگزاری مشغول فعالیت هستم برکات و اثرات معنوی و ایمانی آن را به خوبی دیده ام.

 

وی در خصوص اثر داستانی خود با عنوان « قرارگاه محمود» عنوان کرد: این اثر داستانی روایت زندگی نامه شهید محمود نریمانی است که به عنوان یکی از دانشجویان شاخص استان البرز در نبرد با نیروهای تکفیری و داعشی به مقام شهادت نائل آمد.

 

دانایی ادامه داد: خانواده این شهید والامقام در چند نوبت پای میز مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز نشستند و همین مجال و انگیزه ای شد که زندگی نامه داستانی این شهید والامقام را بنگارم. 

 

 

نویسنده البرزی خاطرنشان کرد: داشته ها و باورهای ایمانی شهید محمود نریمانی مهمترین شاخصه این کتاب داستانی است که با توجه به زمان بندی معین شده یکساله و در جریان مصاحبه های مختلف از خانواده و همرزمان این شهید والامقام نگارش شده است.

 

نماینده خبرگزاری شبستان در البرز اظهار کرد: رسانه دینی و مذهبی خبرگزاری شبستان این امکان را داد تا فارغ از دیگر جریان های رسانه ای وقت و انرژی خود را به عنوان یک پژوهشگر صرف مسائل اعتقادی و ایمانی کنم. 

 

وی متذکر شد: شهداء دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم بخشی از هویت مردم استان البرز هستند به همین منظور پرداختن به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که معتقدم باور به هویت های ایمانی، عزت مندی و اقتدار را به همراه دارد. 

 

دانایی خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم و پیوسته شهید محمود نریمانی با مساجد جامع کرج، مهدیه آزادگان، همچنین نورالشهداء عظیمیه و ... بخشی از عواملی است که او را به فیض شهادت و مقام « عند ربهم یرزقون» رساند.

 

 

کد خبر 993414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha