فکر و اندیشه جوانان برای تحقق جهش تولید بکار بسته شود

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به مسئله تولید است، گفت: علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید به استفاده از ظرفیت و فکر مردم به ویژه جوانان توجه کرد.

حجت الاسلام «حسن روحانی» در خصوص علم و جایگاه علم در اسلام و اهمیت استفاده از علم و فکر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، گفت: در دین اسلام عنایت بسیار ویژه‌ای به علم شده همچنین در آیات متعدد تمام درجات اسلامی مزین به علم بیان شده است.

 

امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، افزود: در قرآن آمده؛  آیا کسانی که اهل علم هستند با کسانی که اهل علم نیستند برابرند؟  تشویق‌های متعدد قرآن نسبت به مسئله علم موجب شد که مسلمین به فکر فراگیری علم بیفتند و خیلی طول نکشید تا پس از  رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) مسلمین در جهان  سرآمد علم در عرصه علوم دینی و تجربی شدند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: این امر موجب شد تا اندیشمندان فرانسوی بیان کنند که کشورهای غربی مبدا نگاهشان به علم را از کشورهای اسلامی شروع کردند، روزی که مسلمین در عرصه علم و دانش ممتاز بودند، کشورهای غربی در اوج بی‌تدبیری و وحشی‌گری بودند، خدای متعال در دین و ائمه معصومین(علیهم السلام) در روایات نسبت به قضیه علم توجه ویژه‌ای داشتند که موجب شد مسلمین به سمت و سوی علم کشیده شوند.

 

وی یادآور شد: امروز هم این توجهات در اسلام وجود دارد در مسیر  برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی اولین مسئله همان است که رهبر انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند که راه حل برون‌رفت از مشکلات توجه به مسئله تولید،  نگاه به درون و اهتمام با دستگاه‌های مختلف است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید به استفاده از ظرفیت و فکر مردم به ویژه جوانان توجه کرد، تاکید کرد: در زمینه تولید باید موانع برطرف شود بخشی مربوط به نگاه غرب است، اینکه ببنیم در آمریکا چه کسی رئیس جمهور می‌شود! یا چشممان را به برجام بدوزیم! نفت بفروشیم و به اقتصاد تزریق کنیم صحیح نیست، محور گشایش در هر کشور نگاه به تولید است.

 

وی اضافه کرد: مطلب دیگر عدم تدبیر اقتصادی است که موحب شده هر سازمانی آهنگ خودش را بنوازد در این زمینه بدون اینکه به قواعد و مصوبات توجه کنند هر کسی سمت و سوی خودش را در مسائل اقتصادی جست و جو می‌کند.

 

حجت الاسلام روحانی در پایان اذعان کرد: ناهماهنگی‌های اقتصادی در میان وزارت‌خانه‌ها مسئله دیگر است، عدم نظارت مشهود در جامعه اجرای قانون با عدم نظارت‌ها مواجه است هر کسی به هر نحوی که دلش می‌خواهد عمل می‌کند که این خطر بزرگی است.

 

کد خبر 993432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha