اولویت توزیع اعتبارات سال آینده با مناطق ضعیف است

استاندار خراسان شمالی گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان ها در سال آینده، اولویت با مناطقی است که به لحاظ زیرساخت و امکانات ضعیف است تا توزان بین تمامی بخش ها از نظر توسعه برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» ظهر امروز یک شنبه (25 آبان ماه) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی گفت: توزیع عادلانه، محور اصلی اعتبارات استان در بودجه سال ١۴٠٠ خواهد بود.

 

استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: در توزیع اعتبارات شهرستان ها در سال آینده اولویت با مناطقی است که به لحاظ زیرساخت و امکانات ضعیف است تا توزان بین تمامی بخش ها از نظر توسعه برقرار شود.

 

وی افزود: اعتبارات بخش هایی در شهرستان ها که نیاز به توسعه دارد نباید نسبت به سال گذشته کمتر باشد و برای تامین نداشته های هر منطقه پروژه ویژه تعریف می شود.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در استان و تهران با مسئولان مختلف تفاهم نامه با اعتبار مشخص امضا شده اما مدیران استانی در خصوص این تفاهم نامه ها پیگیری های لازم را ندارند، تصریح کرد: این تفاهم نامه ها به مانند چک در وجهه هر دستگاه اجرایی است و مدیران باید برای جذب آن از مرکز پیگیری داشته باشند.

 

وی بیان کرد: تمامی پروژه های مانده استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد که برای تکمیل نیاز به اعتبارات اندک دارد، جمع بندی شود تا برای دهه فجر تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

شجاعی اظهارکرد: مدیران دستگاه های اجرایی پروژه های ملی حوزه کاری خود را جمع بندی کنند و برای جذب اعتبارات از سطح ملی پیگیری و مکاتبات لازم را با وزارتخانه متبوع داشته باشند.

 

وی با ذکر این مطلب که با توجه به سخت بودن شرایط معیشتی باید موضوع پرداخت حقوق و مزایای کارگران شرکت های مختلف دولتی و بخش خصوصی مورد توجه باشد، افزود: شرط اول برای پرداخت اعتبار به پیمانکار پرداخت حقوق و مزایای کارگران باشد.

 

 

 

کد خبر 993507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha