تفاوت آلرژی فصلی با کرونا/ توصیه به مبتلایان به آسم در شرایط کرونایی

آقاپور با اشاره به تفاوت آسم و آلرژی گفت: آلرژی یک مسئله ادامه دار است مگر آنکه فرد کاملا از آلرژن و یا ماده ای که موجب تحریک سیستم تنفسی یا پوستی شده اجتناب کند.

«سیدعلی آقاپور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کرونا بیماری است که به صورت حاد ایجاد می شود و علائم خاص خود را دارد و ممکن است سرفه، بدن درد، تب، لرز، گلودرد، علائم گوارشی و سایر علائم سرماخوردگی در بیمار کرونایی بروز پیدا کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: افرادی که سابقه آلرژی دارند ممکن است در تغییر فصل ها و یا هنگام ورود به محیط های خاص دچار آبریزش بینی و تنگی نفس شوند و چنین فردی اگر سایر علائم مانند بدن درد، تب و غیره را نداشته باشد، می تواند آلرژی و کرونا را از یکدیگر تفکیک کرد.

 

وی بیان کرد: آلرژی یک مسئله ادامه دار است و نمی توان گفت که به صورت دائمی قطع می شود مگر آنکه فرد کاملا از آلرژن و یا ماده ای که موجب تحریک سیستم تنفسی یا پوستی شده اجتناب کند که در این صورت می توان گفت علائم آن قطع شده و دیگر به آلرژی مبتلا نیست.

 

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی به فرد کمک می کند تا از ابتلا به برخی از بیماری ها در امان باشد، زمانی که سیستم ایمنی در فردی کاهش یابد احتمال بروز بیماری در آن فرد دور از انتظار نیست اما در خصوص بیماران مبتلا به آسم که شدت زیادی داشته باشد ریسک ابتلا به انواع بیماری ها از جمله عفونت های ویروسی مانند کووید۱۹ افزایش می یابد.

 

آقاپور ابراز داشت: فرد مبتلا به بیماری آسم وقتی نفس می کشد مانند آن است که از یک مجرای بزرگ تنفس می کند اما خروج آن از یک نی است و در این حالت بخش عمده ای از هوا در ریه باقی می ماند و بازدم آن طولانی می شود حال اگر این فرد مبتلا به عفونت ویروسی شود انسداد و محدودیت سیستم تنفسی را توامان تجربه می کند که با کاهش حجم ریه و تنگی نفس مواجه خواهد شد. 

 

وی تأکید کرد: افرادی که مبتلا به آلرژی یا آسم کنترل نشده و با شدت متوسط تا شدید باشند در صورت ابتلا به کرونا علائم شدید را تجربه خواهند کرد.

 

 

کد خبر 993517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha