کاهش فوتی‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در خوزستان

شریعتی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در بسیاری از شهرها و جاده‌ها شاهد کاهش تعداد فوتی‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات هستیم گفت: اینکه در تصادفات درون شهری ۱۲ درصد در تعداد فوتی‌ها و ۲۷ درصد در تعداد مجروحان کاهش داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه شورای ترافیک استان، با اشاره به فرارسیدن هفته ایمنی راه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در شهرها صورت گرفته در بسیاری از شهرها شاهد کاهش تعداد فوتی‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات هستیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در تصادفات درون شهری 12 درصد در تعداد فوتی‌ها و 27 درصد در تعداد مجروحان کاهش داشتیم افزود: این امر نشانه آن است که مجموعه‌های مدیریت شهری، شهرداران، فرمانداران و پلیس راهور همه در تلاش بودند و با مجموعه اقداماتی که در سطح شهرهای خود انجام دادند توانستند موفق عمل کنند و آمار را کاهش دهند.

 

وی اضافه کرد: البته این کاهش آمار قابل ملاحظه در همه شهرهای ما صورت نگرفته و متاسفانه در برخی شهرها افزایش داشتیم که بنا شد به مسئولان آن شهرستان‌ها تذکر داده شود و در جلسات آتی فرمانداران، شهرداران و فرماندهان پلیس راهور آن شهرها در این خصوص توضیحات خود را ارائه دهند که اگر قانع کننده نبود اسامی این شهرها اعلام می‌شود و از آنها می‌خواهیم که شرایط را اصلاح کنند.

 

شریعتی تصریح کرد: آمار فوتی و مجروحان برخی شهرها سال گذشته بالا بود که با مجموعه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت امسال کاهش قابل ملاحظه‌ای داشتند که از جمله این شهرها می‌توان به اهواز و کارون اشاره کرد که باید این روند همچنان در سایر شهرها نیز ادامه یابد.

 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود در توسعه شهری و مجموعه اقداماتی که ترافیک را کاهش می‌دهد به نحوی عمل نکنیم که باعث افرایش فوتی‌ها شود ابراز کرد: این کاهش ترافیک و افزایش سرعت در رسیدن از نقطه‌ای به نقطه دیگر باید همراه با رعایت نکات ایمنی باشد که مشکلی از این بابت نداشته باشیم و این پروژه‌ها و کارهای عمرانی به ضد خود در استان‌ها و شهرها تبدیل نشود.

 

استاندار خوزستان از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در اهواز خبر داد و با بیان اینکه این دوربین‌ها به تدریج در سایر مناطق افرایش پیدا می‌کند گفت: این دوربین‌ها از اول آذر فعال می‌شود و از اول دی‌ماه نیز جریمه می‌کنند؛ ما در این زمینه جهت حفظ جان شهروندان طبق قانون عمل می‌کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: پارکینگ‌های اهواز و سایر شهرها نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود و با مجموعه اقداماتی که انجام می‌دهیم به سمت کاهش ترافیک و افزایش ایمنی پیش خواهیم رفت.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در خصوص پارکینگ‌های موتورسیکلت‌ها نیز بنا شده هر کس با ارائه سند موتور خود، نسبت به تحویل آن از پارگینگ نیروی انتظامی اقدام کند ادامه داد: بنا شده در خصوص بحث موتورسیکلت‌ها، استاندارد و امنیت‌های لازم حفظ شود و بتوانیم هم شرایط ترافیک درون شهرها را ارتقا دهیم و هم سلامت جان انسان‌ها را بیشتر حفظ کنیم.

 

وی یاد آور شد: در بحث جاده‌ها هم کاهش چشم‌گیری هم در تعداد تصادفات منجر به فوت و هم منجر به جرح داشتیم که در این زمینه از همه کسانی که با همت و تلاش خود اقداماتی در این راستا داشتند تقدیر و تاکید می‌کنیم که این مسیر تا بهبود مناسب و مطلوب ادامه پیدا کند.

 

کد خبر 993581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha