روستای گردشگری علوه بهسازی و بازسازی می‌شود

شریعتی با اشاره به اینکه روستای علوه یک منطقه گردشگری است و هر ساله در فصل برداشت چای ترش گردشگران ملی و بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند گفت: باید شرایط بهداشتی و استاندارد لازم برای میزبانی از گردشگران این منطقه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (یکشنبه 25 آبان) در حاشیه بازدید از روستای علوه جهت شرکت در مراسم برداشت چای ترش و آئین کلنگ زنی بهسازی و آسفالت گرم هشت روستای شهرستان کارون اظهار کرد: این ایام مصادف است با برداشت چای ترش در روستای علوه که هر ساله گردشگران ملی و بین‌المللی زیادی برای این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

 

استاندار خوزستان افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمی بزرگ و در خور و همچنین حضور گردشگران در این روستا وجود نداشت لذا به همراه امام جمعه، بخشداران و مسئولان منطقه جهت پاسداشت این مراسم حضور پیدا کردیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده بحث کرونا رفع شده باشد و باز بتوانیم مراسم بزرگی برای آن برگزار کنیم ادامه داد: این منطقه به روستای بدون بیکار شهرت دارد و همه زنان و مردان پا به پای هم کار می‌کردند و به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند و یک روستای نمونه است.

 

شریعتی با بیان اینکه هشت روستای شهرستان کارون فاقد دهیاری بوده که یکی از آنها روستای علوه است اضافه کرد: برای بازسازی و بهسازی روستاها این پروژه‌ها را آغاز کردیم که امیدواریم ظرف چند ماه آینده این پروژه‌ها تکمیل و روستاها بهسازی شوند.

 

وی یاد آور شد: از آنجا که روستای علوه یک منطقه گردشگری است بنا شد هزینه بیشتری صورت گیرد و آبفای استان را موظف کردیم که در این بازدید حضور یابد و وضعیت آب و فاضلاب روستا را بررسی کند تا شرایط بهداشتی و استاندارد لازم برای میزبانی از گردشگران این منطقه فراهم شود.

 

کد خبر 993610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha