کانون فرهنگی آیت الله امامی تیران مایه امید نسل جوان

مسئولان فرهنگی تیران و کرون و مدیریت کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی تیران، با شناخت بر توانمندی و ظرفیت این مرکز فرهنگی و هنری، آینده ای روشن و فعال را پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی تیران که از سال 88 در حسینه عاشورا این شهر راه اندازی شده یکی از مراکز فرهنگی موثر و فعال بوده که در سال گذشته در رقابت فهما بیش از 8 هزار امتیاز کسب کرده است.

 

در سلسله بازدیدهای رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از کانون های مساجد تیران و کرون، از کانون آیت الله امامی بازدید و با مدیر مسئول، امام جماعت و جمعی از اعضای این مرکز گفتگو و صحبت شد.

 

*مسجد به نسل نوجوان و جوان نیاز دارد

 

امام جمعه موقت تیران و امام جماعت حسینه عاشورا گفت: مسجد به حضور نوجوانان و جوانان برای اقامه نماز و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری نیاز دارد.

 

حجت الاسلام «سید کریم امامی» در این جلسه با اشاره به اینکه جذب این قشر به مکان های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موثراست، افزود: دشمن برای انحراف نسل جوان و نوجوان برنامه ریزی کرده و باید در برابر این توطئه دشمن نیز اقدامات اساسی توسط مسئولان و متولیان امر انجام شود.

 

وی ادامه داد: مساجد مراکز مهم و امنی برای فرهنگ سازی و ترویج آموزه های دینی و مقابله با دشمن است و کانون های مساجد در جذب به این مراکز دینی نقش موثری دارند.

حجت الاسلام امامی از مدیر و تیم اجرایی کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی خواست تا تلاش و همت خود را برای پیشرفت کار کانون و جذب اعضای جدید البته با حفظ شرایط بهداشتی و سلامت آن ها برنامه ریزی کند و نظر هیات امنا برای همکاری بیشتر با کانون در آینده جلب خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: باید شان و جایگاه مسجد حفظ شود و نباید فعالیت های مسجد در هر مقطع و زمانی موجب آزار و اذیت همسایگان بشود.

 

*مردم در مدیریت و اداره هزینه های کانون های مساجد نقش مهمی دارند

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این دیدار گفت: مردم به ویژه جوانان در مدیریت و اداره هزینه های کانون های مساجد نقش مهمی دارند و در این شهرستان غالب مدیران مسئول جوان هستند.

 

«اقبال صالحی» با اشاره به تیم سازی در مدیریت کانون ها افزود: استفاده از جوانان و نوجوانان در مدیریت کانون ها علاوه بر جذب به مسجد، احساس مسئولیت را نیز افزایش می دهد و همه در مدیریت کانون فعال می شوند.

وی یادآورشد: کانون فرهنگی هنری حسینه عاشورا تیران یکی از کانون های فعال این شهرستان محسوب می شود که به حمایت هیات امنا و امام جماعت برای گسترش فضای کانون نیاز دارد.

 

صالحی خاطرنشان کرد: از طرح و برنامه های کانون های مساجد شهرستان تا حد امکان از اعتبارات و امکانات محلی حمایت شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سال ها به دنبال هدفمندسازی حمایت از کانون ها است اما توزیع اعتبارات ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور پاسخگوی نیازکانون ها نیست.

 

*خیرین فعالیت ها کانون ها را حمایت کرده اند

 

مدیرمسئول کانون آیت الله امامی تیران گفت: در مدت بیش از 12 سال تاسیس کانون فرهنگی و هنری مسجد، خیرین از فعالیت ها و برنامه ها حمایت کرده اند و مشارکت بیشتر برای توسعه فعالیت ها لازم است.

 

علیرضا شیرازی در بخشی از این جلسه به فعالیت های کانون اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی نمایشگاه، برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات فرهنگی، هنری وورزشی از جمله فعالیت های این مرکز است و تداوم آن به حمایت متولیان مسجد نیاز دارد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به دنبال فعالیت های گسترده حضوری نیستیم و هویت برنامه ها را مجازی کرده و باید با این شرایط سازگار شویم تا سلامت جامعه نیز دچار مشکل نشود.

 

در این دیدار رابطین فهما شهرستان تیران و کرون نیز حضور داشتند و اعضای کانون دغدغه های خود را بیان کردند.

کد خبر 993675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha