دستگاه اکسیژن ساز  برای بیمارستان های ایلام تامین می شود/ مراجعه دیگر هنگام علت عمده فوت های ناشی از کرونا است

جان بابایی با بیان اینکه مشکل دستگاه اکسیژن ساز تا ۲ هفته دیگر در استان ایلام حل می شود، گفت: نقاهتگاهی که در ایلام برای بیماران مبتلا به کرونا تدارک دیده شده یکی از مجهزترین نقاهتگاه های کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار ایلام، اظهار کرد: امروز شاهد یکی از زبده ترین تیم های درمان کشور در استان ایلام هستیم و اینجا لازم است از تلاش خوب مجموعه‌ همکاران خوبمان در دانشگاه علوم پزشکی تقدیر داشته باشم.

 

«قاسم جان بابایی» با اشاره به تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام(ره) شهر ایلام و بیمارستان های شهرهای سرابله و دره شهر، تصریح کرد: کمتر از از  دو  هفته مشکل اکسیژن ساز استان را برای حل مشکل اکسیژه مورد نیاز بیماران مرتفع خواهیم کرد.

 

وی افزود: همچنین ۴ دستگاه سی. تی. اسکن‌ برای ۴ شهرستان فاقد این وسیله حیاتی در نظر گرفته  شده که انشاءالله تا قبل از عید تحویل استان داده خواهد شد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تجهیزات خوبی برای استان در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است، گفت: الان نصف بیمارستان امام (ره) ایلام تبدیل به بخش «آی. سی. یو» شده و همه بیمارستان های استان نیز مجهز به بخش پذیرش بیماران کرونایی شده اند.

 

 جان بابایی، از اهدای ۱۵ دستگاه کمک تنفسی به استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز ۲۰ دستگاه کمک تنفسی «بای پپ» برای استان فراهم نماید که این مهم نیازمند پیگیری است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تقدیر  از استاندار و مجموعه سپاه استان در مجهز کردن نقاهتگاه قلاویزان، گفت: به جرات می‌توان گفت که امروز نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاه های کشور است.

 

وی علت مرگ و میر بالای در استان را ابتلای بالای افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه ای عنوان و خاطرنشان کرد: علت دیگر مرگ و میر بالا در استان این است که افراد بیماری خود را پنهان کرده و دیر به پزشک مراجعه می کنند.

 

گفتنی است،  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد روز دوشنبه در جریان سفر به استان ایلام، از نقاهتگاه شهدای قلاویزان، یمارستان امام خمینی(ره) ایلام بیمارستان امام علی (ع) و چند مرکز درمانی این استان بازدید کرد.

 

همچنین نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور،  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در سفر به استان ایلام همراهی می کند.

کد خبر 993681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha