استان فارس جز استان های پیشرو در حوزه کتاب و کتابخانه است

صباغ گفت: استان فارس با ۱۹۵ کتابخانه نهادی و ۴۵ مشارکتی، جز استان های پیشرو در حوزه کتاب و کتابخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مهدی صباغ»، امروز (دوشنبه 26 آبان) در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوان و کتابدار استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس مهمان این برنامه بود، گفت: بسیار علاقمند بودم که می توانستم حضوری یک سال تلاش، کوشش و جهاد را در عرصه فرهنگ، ادب و کتابداری را به تمام همکاران تبریک بگویم.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی نهاد کتابخانه های کشور با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا جلسه ها به صورت مجازی برگزار شود و همکاران تبریک این هفته را به صورت مجازی پذیرا باشند، یادآور شد: بزرگترین دانشگاه هر فرد، مجموعه کتاب های اوست و داشتن کتاب را یک موهبت می دانم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با 195 کتابخانه نهادی و 45 مشارکتی، جز استان های پیشرو در حوزه کتاب و کتابخانه است، اظهار کرد: باید تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و با پررنگ کردن فعالیت های کتابخانه ای در فضای مجازی، فضا و جو کتاب و کتابخوانی را در جامعه تسری دهیم.

صباغ با یادآوری این مطلب که تولید محتوا برای همه گروه های سنی را همکاران در دستور کار قرار دهند، افزود: اهتمام لازم در شهرستان ها برای برگزاری انجمن های کتابخانه ها وجود داشته است و 2 فرماندار از فرمانداران شهرستان های استان فارس به عنوان فرماندار برتر و استاندار فارس به عنوان استاندار برتر در کشور معرفی شدند.

این مقام مسئول بر لزوم افزایش تعامل سازنده با سایر دستگاه های فرهنگی تاکید و خاطر نشان کرد: در مجموعه ستاد امور استان ها را پیگیری می کنیم و غالب استان ها از این عملکرد راضی بودند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور هفت هزار و 500 نفر نیرو داریم، افزود: فعالیت کتابخانه ها، فعالیت های فرهنگی و فضای مجازی در این ایام کمک می کند که کتاب و کتابخوانی در میان مردم فراموش نشود و این فعالیت باعث می شود تا اسم نهاد کتابخانه ها بین فرهنگوران بیشتر عنوان شود.

کد خبر 993709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha