کتابخانه های عمومی فارس در حوزه مجازی به پایگاه های اطلاعاتی مجهز شدند

منوچهری با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی فارس در حوزه مجازی به پایگاه های اطلاعاتی مجهز شدند، گفت: در حوزه فضای مجازی کتابداران فعالیت های بسیاری انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (دوشنبه 26 آبان) در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوان و کتابدار استان فارس که در سالن «کتابدار» اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های کتابخانه های عمومی در یکسال گذشته گفت:  اتفاق های خوبی در کشور برای فارس رقم خورد که  حاصل همراهی و همدلی کتابداران و فعالان حوزه کتابخوانی و هم افزایی سایر دستگاه ها بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه این ارتباط، همدلی و همراهی که نتایج خوبی را برای استان داشت که نمونه آن کسب عنوان پایتختی کتاب شیراز بود، اظهار کرد: تمدید این عنوان برای سال 1400 و کسب عناوینی در جشنواره های عشایر و روستاهای دوستدار کتاب برای فارس و برگزیده شدن انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس به عنوان انجمن برتر کشوری از جمله این دستاورد هاست.

وی اضافه کرد: در طول مدت یکساله علی رغم تعطیلی فیزیکی کتابخانه ها و محدودیت ها برنامه های متنوع و جالب و جذابی در سطح کتابخانه های عمومی برگزار شد و نقش کتابخانه ها به خوبی نشان داده شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمرکز زدایی انجام و جلسات متعدد و مختلفی پیرامون این موضوع گرفته شد، اظهار کرد: مسائل همه کتابخانه ها را بررسی و سه اداره جدید در شهرستان های نوبنیاد ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای بحث اصلاح بودجه نهاد و قانون تاسیس کتابخانه های عمومی رایزنی های با 15 نماینده از مجموع نمایندگان رخ داد، تاکید کرد: در حوزه زیرساختی عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر «صدرا» و کتابخانه شهر «نورآباد» آغاز شده است و در زمینه توسعه کتابخانه ها چند کتابخانه از سال گذشته تا هفته کتاب جاری افتتاح شد.

منوچهری با یادآوری این مطلب که فاز اول کتابخانه «عظیمی» گراش، «شهدای مدافع سلامت» در شهر صدرا، کتابخانه کودک و نوجوان «شهروند» فسا، کتابخانه شهر «مبارک آباد»، اولین سالن مطالعه عمومی استان فارس، کتابخانه «شهدای اینانلو» شهر فسا، کتابخانه مشارکتی «پلیمر» سپیدان و ساختمان جدید کتابخانه شهر «وراوی» از جمله کتابخانه هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: 18 زندان استان فارس هم دارای کتابخانه هستند که زندانیان هم از کتاب و کتابخوانی محروم نشوند.

وی با اشاره به اینکه آغاز بازسازی کتابخانه «شهید دستغیب» از دیگر فعالیت های انجام شده است، افزود: زمین کتابخانه مرکزی شیراز تعیین و مشاور این طرح انتخاب شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی فارس در حوزه مجازی به پایگاه های اطلاعاتی مجهز شدند، گفت: راه اندازی محفل «قندپارسی»، اجرای در برنامه های ترویجی هم سفیر کتاب در 2 فاز دیگر ویژه نوسوادان و مددجویان زندان و فاز دوم و سوم «نسیم دانایی» و طرح «محیا» ویژه برای شهرستان ها از دیگر برنامه هایی بود که انجام شد.

وی با یادآوری این مطلب که در حوزه فضای مجازی کتابداران فعالیت های بسیاری انجام دادند، افزود: تجهیزات مشارکتی را در 2 فاز برای کتابخانه ارسال کردیم که نیازهای اولیه کتابخانه ها رفع شود.

منوچهری با تاکید بر اینکه مجموعه کتابخانه های عمومی میزبان پنج استان دیگر و خیرین برای جمع آوری کمک به مناطق سیل زده بودند، افزود: زیرساخت تجهیزات لازم برای تمامی کتابخانه ها در نظر گرفته شده است.

وی پیرامون جشنواره کتابخوانی «رضوی» هم گفت: با توجه به محدودیت ها این جشنواره امسال به صورت مجازی و با حضور بیش از 78 هزار نفر برگزار شد و این حضور افراد تلاش کتابداران بود.

منوچهری تاکید کرد: در مجموع 687 نفر در این جشنواره برگزیده و 647 نفر به صورت فردی و 40 نفر هم به صورت خانوادگی تقدیر شدند.

کد خبر 993732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha