۴۰۸۳ نفر در شاهرود مبتلایان قطعی کرونا شناخته شدند

چمن مجموع مبتلایان قطعی کرونا در شاهرود را چهار هزار و ۸۳ نفر ذکر کردو گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار آحاد مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا چمن» در گفتگو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی با بیان اینکه در سه روز گذشته بر اساس آمار مجموع مبتلایان قطعی در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به چهار هزار و ۸۳ نفر رسید گفت: در این مدت ۲۱۰ مورد جدید مبتلابه کرونا شناسایی‌شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا بسیار موثر است ادامه داد:اعمال محدودیت‌های کرونایی باهدف کاهش تجمعات در سطح شهر انجام می‌شود و از عموم مردم تقاضای همکاری داریم.

 

وی با بیان اینکه رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تکلیف عمومی است، گفت : همه مردم باید به طور داوطلبانه و خیرخواهانه این امر را رعایت کنند تا نیازی به برخورد قهری نباشد.

 

به گفته چمن برای مقابله با روند افزایشی این همه گیری، عزم عمومی نیاز است که این اهتمام هم اکنون در مردم برای پیشگیری، رعایت و کنترل وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرودتصریح کرد: میزان ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، در شهرستان‌های شاهرود و میامی یک و نیم برابر نرخ کشوری است.

 

وی با اشاره به اینکه تعادل نسبی بین پذیرش و ترخیص بیماران کرونایی برقرارشده است اظهارکرد: با ادامه این روند قطعاً شاهد شیب نزولی این بیماری خواهیم بود.

 

چمن شستشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را بهترین روش پیشگیری از ابتلاء به کرونا عنوان وبیان کرد: وضعیت شاهرود در حال حاضر قرمز است و رفتار عموم مردم در میزان شیوع این بیماری نقش محوری دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی، شیوع کرونا در استان سمنان ابتدا تثبیت و با حفظ وضعیت، روند شیوع نزولی شود.

 

کد خبر 993758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha