راه اندازی موزه وقف با یک هزار قطعه اثر ارزشمند در همدان

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: موزه وقف با بیش از یک هزار قطعه اثر بی‌نظیر مربوط به دوران مختلف در طبقه زیرین بقعه امامزاده عبدالله(ع) همدان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: موزه وقف همدان باهدف جمع‌آوری و ساماندهی آثار پراکنده که در معرض آسیب و نابودی و سرقت هستند و نیز مطالعه و در دسترس قرار دادن آثار برای انجام امور پژوهشی و آشنایی جامعه با آثار فرهنگی و مادی وقف راه‌اندازی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی و تاریخی گذشته افزود: توسعه بقاع متبرکه باید مطابق با این مسئله صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: حرم مطهر امامزادگان پایگاه مهم فرهنگی، مذهبی و انقلابی ملت ایران هستند که باید با توسعه آنها، در راستای تبدیل بقاع به مراکز و قطب‌های فرهنگی گام برداریم.

 

حجت الاسلام زین العابدینی در ادامه گفت: کهن‌ترین وقف نامه موجود در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در سال ۹۸۳ هجری. قمری (دوران صفوی / شاه‌طهماسب یکم) نوشته‌شده و مربوط به موقوفه «علوی» است.

 

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در بقاع متبرکه استان  همدان انجام شده است، گفت: امروزه بقاع متبرکه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل شده اند و در تمام ایام سال شاهد برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در آنها هستیم.

 

کد خبر 993803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha