خراسان شمالی ۱۸ کتابخانه برای کودکان و نوجوانان دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: این استان ۱۸ کتابخانه ثابت و سیار برای کودکان و نوجوانان دارد که از این تعداد ۹ باب کتابخانه ثابت و ۹ باب کتابخانه سیار است.

«فرهاد آقا بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خراسان شمالی ۱۸ کتابخانه برای کودکان و نوجوانان دارد، اظهارکرد: این کتابخانه های ثابت و سیار، کودکان و نوجوانان استان را زیر پوشش برنامه های فرهنگی و آموزشی می برد.

 

 

اجرای طرح قاصدک در خراسان شمالی

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به اجرای طرح «قاصدک» در استان اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از جمله اهداف این طرح است که در این طرح فعالان فرهنگی را شناسایی خواهیم داد و آنان نیز کودکان و نوجوانان مستعد را شناسایی می کنند.

 

وی اظهارکرد: بعد از شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد، آنان زیر پوشش برنامه های فرهنگی قرار خواهند گرفت و برای اجرای این طرح یک کیف به کودکان اعطا می شود که قاصدک نام گذاری شده و در این کیف تعدادی کتاب برای کودکان قرار داده ایم.

 

آقا بیگی افزود: هر رابط فرهنگی دو عدد کیف در اختیار دارد که بعد از اینکه به کودکان کیف را تحویل می دهد و بعد از یک فرصت مطالعه به دنبال کیف ها می رود و کیف جدیدی برای مطالعه به آنان می دهد و کیف قدیمی را نیز پس می گیرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کیف ها بعد از یک مدت گندزدایی و قرنظینه شده و در اختیار سایر کودکان قرار می گیرد که هم اکنون در گیفان این طرح در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه برای رابطان جلسه هایی گذاشته ایم، اظهار کرد: با توجه به منابع اعتباری کانون هم اکنون طرح را اجرا می کنیم اما به توجه به اینکه به مرور کتاب ها کهنه و از بین می رود توان جایگزینی نداریم و نیاز به منابع اعتباری جدیدی داریم که در این زمینه نیازمند کمک ها از سوی استان هستیم.

 

دانش آموزان عشایری زیر پوشش طرح قاصدک قرار می گیرند  

 

آقابیگی با بیان اینکه دانش آموزان عشایری زیر پوشش طرح قاصدک قرار می گیرند، تصریح کرد: حتی اگر دانش آموزان به همراه خانواده خود به استان گلستان نیز کوچ کنند با آن استان هماهنگ می شود و دانش آموزان را زیر پوشش قرار می دهیم.

 

وی با بیان اینکه استعدادها نباید رها شوند، گفت: دانش آموزان بااستعداد زیادی در مناطق حاشیه نشین شهرها و روستاها وجود دارد که باید آنان را شناسیی و ظرفیت و استعدادشان را شکوفا کنیم.

 

 

کد خبر 993820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha