فرهنگ و هنر همواره در محدودیت ها شکوفا شده اند

بحرالعلومی گفت: فرهنگ و هنر ایران زمین همواره در شرایط سخت و محدودیت ها به شکوفایی رسیده و بالنده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» در آیین نکوداشت و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، گفت: پیامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب صادر کردند، حاوی نقاط ارزنده ای است که همواره باید این پیام ها و مبانی ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به شرایط تحریم ناعادلانه و همچنین شیوع بیماری کرونا به عنوان محدودیت های ایجاد شده در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: این عوامل در ایجاد خلاها و مشکلات کم تأثیر نبوده ولی آنچه که باید به آن اذعان داشت اینکه در طول تاریخ ایرانیان در سایه محدودیت ها، علم و فرهنگ و هنر خود را توانستند توسعه داده و به دنیا صادر کنند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این شرایط نیز قطعا ابتکار عمل با وجود همه محدودیت ها در دست اهالی نجیب فرهنگ و هنر خواهد بود تا زبیاترین عناصر خوداتکایی و خودکفایی کشور را به نمایش بگذارند.

 

بحرالعلومی به قداست و اهمیت حوزه فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط سخت و حتی جنگی و بروز عارضه های مختلف طبیعی و غیر طبیعی، فرهنگ این کشور توانسته در مسیر توسعه و بالندگی قرار گیرد و قطعا در این دوران سخت نیز چنین شرایطی حاکم خواهد بود.

 

وی به شعار هفته کتاب در سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: شعار امسال که به نام دانایی و مانایی نامگذاری شده، آیینه تمام نمای پیشینه تاریخ ایرانیان است چرا که ایرانیان همواره در سایه دانایی و علم و مهارت خود توانسته اند ماندگار شوند.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: امروز ضروری ترین نیاز کشور بعد از نیازهای اولیه، توجه به حوزه فرهنگ و تکیه بر عناصر ارزشمند و سازنده همچون کتاب است که ضرورت دارد همه ما به این عنصر با ارزش توجه کرده و بها بدهیم.

 

وی از کتاب و کتابخوانی به عنوان شناسنامه ایرانیان یاد کرد و اظهار داشت: در پیشینه دیار اردبیل نیز کتاب همواره عنصر تحول آفرینی بوده و در دورترین مناطق در سایه خواندن کتاب و ارج نهادن به این عنصر فرهنگی، علم و مهارت بیشتر رقم خورده است.

 

بحرالعومی تاکید کرد: از گذشته های دور ایرانیان در هر محفلی کتاب خوانده و نتیجه و خلاصه آن را در معرض آرای عمومی قرار دادند که این امر می تواند به یکی از عناصر سازنده در حوزه فرهنگی قلمداد شود.

وی اعلام داشت: فرهنگ و هنر این دیار در کنار اصالت، آغشته به پیام اسلام و اندیشه های نورانی ائمه اطهار (ع) است که قطعا در همه عرصه ها می تواند زمینه ساز تحول در مسیر رشد انسان ها باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: در این شرایط کرونایی که بیشتر مردم ایام و روزگار خود را در منزل سپری می کنند، شایسته است با خواندن کتاب بیش از گذشته با این یار مهربان و رفیق شفیق انس گرفته و به تعالی روحی و جسمی خود کمک کنند.

 

بحرالعلومی تصریح کرد: در همه محافل شایسته است رونق کتاب و کتابخوانی را شاهد باشیم و روز به روز بر اصالت، ارزش و جایگاه این عنصر سازنده توجه داشته باشیم .

کد خبر 993880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha